måndag 1 juni 2009

strålande...


Måste ju börja med en bild på Siri... hon är ju på något sätt helgens stjärna!! Eller!??

Har ni läst Lizas blogg?? Det spåret som hon skrev om, där hon höll på att avlida i backarna... det spåret gick vi, fast så där en timme senare... och alltså en timme varmare väder... =) Nu hade vi ju inte ett spår i benen redan, men som sagt, en timme senare...

När vi kom i mål, Liza!! Glömde nog säga att det var ett superbra spår!!! Jo, då sa jag till Liza-spårmottagare... " jo det var bra, men det fattades en massa pinnar i spåret", ni skulle sett chocken... stackarn... hon hade ju lagt ut alla pinnar och inte kunde hon hjälpa att Siri inte hittade så många... =) Men, just innan hon förstod vad jag menade... =) Ja ja, jag trodde ALLT var kört, jag menar 3 pinnar borta är en 7:a i koeff och då hela 3 x 21p ( 63 p ) borta... samtidigt som jag också visste att det kan gå... med ett bättre väder ;-) Budföring därefter, 8/8 sa domarna... glöde att vi i alla fall fick dubbel tia på påsläppet... På budföringen sprang Siri som en galen... jaaa... trodde hon skulle tuppa av... avdragen i poängen fick vi för DK och dk:na handlade om ordet stanna kan jag tillägga =D. Hon kan vara lite rolig min lilla jycke, om än mycket flamsig och ofokuserad... he he... nu kan jag säga så här i efterhand att jag är mycket glad att vi fick ett olidligt väder... Jag tror inte hon orkade flamsa lika mycket som vanligt... =D =D Fast, lite blev det ju... ( det var alltså 30 grader i skuggan och full sol... knappt en endaste vind, blev lite vindar på em, men då var vi redan klara... 5st bröt efter spåret... 4 av de kvarvarande blev uppflyttade... ( tot. 10 startande... )!

Vi fick ändå poäng på ALLT!!! Så underbart!! Inte så höga... men... Linförighet 8/8,5 ( helt ok, hon var inte riktigt med mig hela tiden... men gjorde det hon skulle och fladdrade inte loss under språnget ) Framförgående 7/6,5 (drar, nosar, vänder upp... men hon fladdrade ändå ut rätt hyffsat! ;-) ) Platsläggande 8/6 ( ordentliga DKn och av den ena segt läggande... ha ha, bättre 6 än noll... vet vad jag gör ;-) ) Inkallande 8/9 ( avslutet... vad annars... ) Krypande 6,5/6 ( trodde jag var bättre, men det är ju svårt att se själv: något hög bak, något ryckigt, DK upp ) Apportering 6/5,5 ( DK på stanna, tugg, lek och hör och häpna... hon skulle springa till domare/tävlingsledare med apporten... så jag fick ropa lite "här" och då kom hon på vad hon pysslade med!! ) Hopp 8/8( ha ha.. vårt parad nummer... gjorde ett DK stanna och då när jag sa hopp så tittade hon på mig "du sa ju stanna, bestäm dig!!" dubbla DKn och ändå 8/8... + avslutet för en domare...) Plats med skott 10/9 ( ja, det var ju lite DK på läggandet... )

och det hela gav ett medel på 223,75 p och för uppflyttet behöver man 196... häftigt va!? Specialen då... jo... 210 måste man ha och vi lyckades skrapa ihop 229p... Sen är det ju så... att man faktiskt måste komma upp i en totalsumma på 420p för att bli uppflyttad och lite matte och så ser man att det blev 452,75p OCH!!! =D =D Siri är därmed uppflyttad till högre klass!!

Tjohoo!! Nu ska här tränas och läras in... skall, längre kryp, framåtsändande ( både P-O & barnen höll på att dö av skratt när de framför sig såg Siri springa genom en grupp av människor utan att hälsa på dem... =D =D ), tungapporten... oh... och jag som hade som mål att hinna med en start i år... fast... jag har ju inte sagt något om resultatet... ;-)


Bira, vår mesta kamphund. Jag har nu satt upp Siris leksak igen... Siri tycker bara den är kul när någon människa håller i änden, Bira älskar den, oavsett!! Tanija får inte försöka för vi vill ha den kvar =D =D!!




Tänkte visa lite bilder från min resa... bara för att... =)










Man kan på något sätt förstå var Astrid Lindgren fick sin inspiration ifrån... Tänk er Emil, eller barnen i bullerbyn, tralla omkring på dessa små vägar...
Eller kanske åkande på trillan bakom sina härliga hästar, med manen böljande... mmmm... Visst är han läcker!! Och tycker ni han ser liten ut så kan jag säga att det var han inte!! Ingen Juno-storlek, men definitivt ingen ponny!!

Sen, skulle jag inte för mitt liv kunna tänka mig att bo i de där trakterna... där kryllar det av fästingar och annat otyg... URK!! Ändå, en enda har jag lyckats hitta och nu har jag kännt igenom mina två varje dag... Det var Tanija som hade den och jag hittade den redan på fredagen och då fick den sluta sitt liv i en plastpåse... Det var en tjej där på kursen... och vad har du för medel sa hon... eh... inget sa jag... rackarns, när jag kom på det så var det ju för sent att ha på något!! Som det är ännu behöver vi ju inget här....

Sen, den bästa bilden av dem alla!! HÄR vill jag bo!!!



Det ni ser på bilden, det är Ulvsjön i skymningsljus!! Jag körde på min hemresa ikapp med skymningen... Gissningsvis var klockan runt halvett eller något här... och det var fortfarande skymning... När jag var hemma, en timme senare, var det inte mörkare utan gryningen var på väg... Ganska otroligt... men snart vänder det... =) och man kan få sova gott i mörkret igen!!

Nu ska jag väcka de snarkande och försöka få något vettigt gjort!! Åååå... skolan är ju inte klar än! Ska göra mitt bästa denna veckan och sen tralla in på arbetsförmedlingen!! =S... Kurs i kväll, sista träffen... sen på onsdag då börjar Johan & Bira sin valpkurs... och nu vill jag bara sova en stund... ;-)

Inga kommentarer: