onsdag 3 juni 2009

TACK!


Ulrika, det värmde...

Jo, undrar ni vart jag tagit vägen?? Jo, jag har gått under... =S eller något...

I måndags, när kursen var slut... när dörren stängdes, Monica, Liza, Sussa & jag satt kvar OCH den såååå otroligt söta Blondie... ( vilken jycke!! ) ( det var ingen mer va!? ) då kom den... en GRYM huvudvärk... ( inte som efter ryggmärgsprovet, men... ) jag la ner huvudet på bordet och kände... nix, det går inte, jag slocknar!! Upp och sitta/stå, plocka undan & spärra upp ögonen... Samtidigt är ju just denna tiden så värdefull... att få lite eftersnack!! Samma efter tävlingen... guld värt, att få surra loss och bara få vara bland sina vänner... och släppa det man gjort...

Jag kom i alla fall in i bilen, kom hem... tog två alvedon, mådde tjyvens... fick behålla alvedonen, överlämnade hundarna i övrigas vård... och SOV!! Vaknade mitt i natten igen, världens huvudvärk, mådde illa, 2 alvedon till... sov 30-40 min, upp, kräktes... SOV!! Upp på morgonen, alvedon igen... soffan... TACK mina älskade barn för att ni reder er själva och dessutom fixar mammas hundar!!!

Sen sov vi... och sov... men så lätt är det ju inte att bara sova när man har en guldklimp också, ut och kissa... matte som är jätteskojjig och ligger (!!) på gräsmattan... hopkurad och pratar med konstig röst, men... hon kastar ju lite leksaker och busar på i alla fall... =)

Kl 15 tänkte jag att nu är det nog bäst att inte sova mera... jag ska ju somna till kvällen också... kl 16 vaknade jag av att Tanija skällde Johan välkommen hem... sen var jag faktiskt vaken en stund... men lurade några gånger till... OCH jag somnade till kvällen och jag har sovit idag på fm också... men jag mår mycket bättre! Ätit lite har jag också gjort... men bara lite...

Det här är nog den konstigaste sjukdom jag haft... magsjuka?? Migrän (aldrig haft förut...)?? Eller något fall av det pappa brukar få när han är för trött... ( feber, sova-sova... , men det brukar bara vara en dag...).

Nu är det ju så... att på fredag ska jag tävla båda mina i lydnad & denna vecka skulle jag träna... =D och tja... vi får nog träna i morgon skulle jag tro... kanske, kanske lite i kväll....

Nu ska jag dricka kaffe med pappsen ( som är SÅ SNÄLL och kommer hit och kapar ved!! )! fiiiint för magen... ;-)
Jo, bilden är från mitt blommande äppelträd, visserligen från förra året, ,men nu blommar det igen, fast jag inte pysslat speciellt med det...

1 kommentar:

Ulrika sa...

Det var så lite så. Men jag menade varje ord. Tror nog att du hade din pappas sjukdom. Detta händer när man är slut. Kolla hur det gick för mej efter jaktprover. Var dålig i minst tre veckor. Sov mest. Så du vet vad medicinen är. SÖMN. Kram.