torsdag 12 mars 2009

Nära skjuter ingen hare!!

... och rackarns så jobbigt det kan vara ibland, men... just nu är jag faktiskt bara supernöjd!! Även om en del tankar finns... det är trist när det "kör sig" på moment som de kan och borde ha bättre på... eller så kan jag säga... Va!? Menar ni att jag talar i gåtor???

Om jag säger så här då, tänk om Karin kunde operera in en av och på-knapp på näsan!! Tänk vilka kulor hon skulle kunna göra på det... fast... det var bara lite av problemet... Nu ska här tränas!!

RESULTAT: 158,5p ( 160 behövs för ett förstapris!! ), men detta trodde jag aldrig... Vi startade med platsen! Hamnade mellan en spaniel och en annan rottis. Måste först säga att Siri var väldigt lugn innan och höll inte på och spände sig och grajade. Så la vi och vi fick gå jätte-långt!!!! innan vi gömde oss... nervösa minuter, men de blev en del rottis-snack! Jo, i alla fall började en hund skälla och det blev oroligt där bakom knuten. En tjej sa direkt, det är min hund!!! Varför lägger man då?? Om ens hund skallar 2min/3?? Det kan förstöra så mycket för alla andra... och det var inget småbjäffsande... =( Nu var Siri otroligt duktig och struntade i alla hundar och låg och kollade på Ulrika eller där jag gått och gömt mig. TOPPEN!! Och det gav en 10:a!!

Fria följet ( att gå fot ) var USELT!! Hon var liksom inte med mig och det är trist, men inte helt ovanligt. DET som är ovanligt är att hon vid studdsandet och morrandet under språng-marsch fortsätter studdsa framåt när jag går och hon brukar INTE flamsa iväg och börja nosa då!!! SKIT!!! Och inte kom hon direkt heller... morr.... betyg: 6 (önskar vi fått 6,5... ;-) )

Ja ja, bara att ta nya tag... läggande, detta kör vi med DK, vill lixom vara säker, men jag har minskat ner mitt DK och kanske är det snart borta. 8,5 fick vi och jag skulle tro att en del är draget för hennes fart också!

SEN, mina damer och herrar!! Ha ha ha, inkallning med ställande!! Varför har det momentet bara 2 i koeff??? Det är ju mega-svårt!! Ändå!! Betyg 9 och det står inget om varför han dragit en pinne... det skulle jag vilja veta... man vill ju faktiskt träna på "den pinnen"!!! Men, det här var helt ofattbart!! Det här trodde jag ALDRIG!! Och det är bra härligt att se sin hund ge järnet ( och komma på första "ropet" ) och sen sätta ner fyra tassar och glida fram på mitt stanna-ord!! SÅ GLAD!!! Och att hon sen kunde fortsättningen, utan att vi tränat det... =)

Rutan... tja... vi fick i alla fall poäng... hela 5st... och det är lite trist med så hög koeff ( 3 ). Och här var näsan på igen och hon lullade på en massa innan jag fick chansen att ropa stanna och då hamnade hon med 2 tassar utanför!! Synd som den!! Måste träna mera och med andra koner än mina... Träna träna träna....

Apportering... 7... tja vad ska man säga?? Avdragen ska vara för gripandet ( åker på den ) och avslutet... vet inte om hon var vid bakom, eller vad det kan ha varit. Borde fått lite plus för farten, tycker ni inte!?? ;-)

Och så ett moment som jag inte tränat på! Kom på det på vägen dit, att vi inte har tränat på hopp sen i höstas... vårt hinder har ju frusit fast... nu har hon ju ett gott medel på hoppet, så jag var inte speciellt orolig... =) OCH! 10 i betyg... STRÅLANDE!!

Fjärrdirigeringen är ju också nytt för denna klassen... betyg 9, och där var pinnen borta för hennes tempo ner... förvånad, näe, det är hennes tempo!! Vi använde dock inga DK för uppsättandena, toppen!

Helheten, här fick vi "bara" 7 och jag antar att det var hennes förvirring och nosande som drog ner det... He he... kanske min förvirring också?? =D

Ja, som sagt så är jag i alla fall mycket nöjd med vår tävling!! Mycket bättre än förväntat!! Nu börjar vi bli laddade... =)


Under tävlingen hade vi Ulrika och Ripa ( som fyller år idag, grattis på 3-årsdagen!! ) som sällskap. Jag plockade upp dem i hogdal och det var mycket trevligt!! TACK för sällskapet!! Det är härligt att kunna göra sånna turer ibland. Hoppas de blir fler gånger!! Tyvärr hände en del jobbiga saker för Ripa på platsen, och domaren skulle ha brutit den tidigare!! Det är så trist att det händer!! Hundar var uppe och gick, först en till sin matte, OK, sånt som händer och det stör egentligen ingen... sen gick en hund fram till Ripa och domaren bryter inte!! Ripa rullar över på rygg och visar hur snäll hon är... sen kliver ytterligare en hund upp!!!! och går fram till Ripa och då börjar de spänna ovanför henne...

Inga kommentarer: