torsdag 5 mars 2009

mycket!






Nu har de ju hänt så otroligt mycket! Jag kommer säkert glömma minst hälften... vi har ju tagit loooov!! Fast... så långvarit är det ju inte eftersom jag åker till Göteborg snart och kunde därför inte vara kvar i kojan längre.. :-(... Och vet ni, när Jennifer åt frukost idag så stod hon på en stol i köket och försökte nå klockan. Jag undrade vad hon gjorde och hon svarade att hon skulle ställa om klockan, till nästa sportlov... hon ville till kojan igen!!!! Och det värmer, då gör jag något vettigt med barnen som de verkligen vill göra!! Och det är inte bara jag som vill =). Ja, till vänster ser ni vårt "läger". Här tillbringade vi då lördag-onsdag ( med en tur till Mora och hockey på tisdag em-sen kväll/natt ), ingen el, bara ved och ljus och tystnad!! UNDERBART!!!




Hundarna då... jo... en kväll tränade jag apportering, annars har jag inte gjort något alls... MEN de har fått otroligt mycket konditionsträning och annan mental stimulans, jag tröstar mig med det... dels då har de fått springa med skotern, men vi har också åkt skidor OCH jag har faktiskt åkt skidor efter dem... tillsammans med barnen och jag tycker jag var super-modig!! Men jag vågade inte ta kameran med då... =D =D Och ni kan aldrig tänka er vilka hastigheter som vi tidvis kom upp i!! Och rackarns så kul det var....




Siri, hon var helt död... första kvällen var jag tvungen att fråga barnen om hon andades ( de satt närmast henne ) för hon bara låg och så var hon hela tiden där uppe... tom när jag tränade med Tanija ( finns bara ett rum i stugan ) så låg hon på sin bädd och det är inte likt henne!!! Visar en bild på lite morgon-mys! Härligt va!?

Nu idag så åker jag som sagt till Göteborg... natt-tåg från Östersund... så hundträningen... tja, kanske hinner jag lite idag?? Tidsoptimisten ni vet ;-) Annars blir det ju mycket för Siri i helgen kan jag tänka, tyvärr INTE inför tävlingen på onsdag... paniken stiger!!! Men, jag kommer ju hem på måndag och då har jag tre dagar att super-träna momenten vi inte kan, ha ha ha, men vi har gjort bort oss förr!!!

Jag måste ha en bild med lite mer snö med också... Älskar snön!! Och kommer längta hem!! Nu ska jag vara lite ekonomisk och göra i ordning några matlådor till resan... Och hacka klicker-korv!
Sköt om er, jag är snart tillbaka... och njut av snön!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du får/fick roligt på kursen och lärde dig en hel massa nyttigt som vi får lära oss sen :D Kramizar