onsdag 25 februari 2009

Perfekt!



Vet ni!? "Vi" tog silver idag!! Jag tycker de är superduktiga flickorna... och att det var lite synd på herrarna... Just nu längtar jag till 5 milen... men den lär väl vara i helgen när jag bara har radio att tillgå... =( MEN!! Jag ÄLSKAR kojan och sportlov!! Vi åker ju alltid ut i skogen när det är sportlov och lever lite mer vettigt, utan el och vatten... tror det är både nyttigt och viktigt för barnen.




Hur har dagen i övrigt varit då!? Jooo... den var riktigt bra idag också, förutom att jag fortfarande har en grym träningsvärk!! Jag tror detta är den värsta som jag haft... urk! Men det är väl för att jag var riktigt tuff och galopperade!! Flera gånger, så jag är lite mallig... men det var ju i måndags så jag tycker...




På förmiddagen tog vi en promenix, ungefär som igår, men idag var det fortfarande på minus sidan och vädret var helt otroligt vackert!!! OCH dessutom hade jag kameran med mig!!! Det ni... sen är det inte alltid lätt att fånga och få härliga bilder som man vill... =D =D men kul är det... Lite udda är också att om de springer ut i "väggen" (snön på sidan av spåret ) så syns de inte längre och de blir ännu svårare att fota... hi hi... men roligt har vi!!


FULLT ÖS!!!


Sen har mina älskade hundar återgett mig en del hopp igen... Låter lovande va!??


Ja... Siri var supertaggad på rutan och hon verkar lixom på något sätt vara på rätt håll. Det känns ganska bra och jag borde ju ha börjat räkna ner... =S 13 dagar kvar... men flera dagar av detta kommer ju att vara i skogen och hur mycket lydnad det blir där, det vet jag faktiskt inte... Och liiite ledigt måste vi ju kunna få... Konditions träning lär det i alla fall bli!

Inkallning med ställande var nästan festligt!! Hon var jätteduktig på att stanna suuupersnabbt när hon direkt fick springa till kamp-rullen. Sen blev det ju givetvis så att hon slutade springa mot mig och då bröt jag henne och satte tillbaka henne och efter två sånna försök så slutade hon komma när jag ropade... MEN! Jag ser det positiva i det... när jag sa stanna, de gånger jag gjorde det så stannade hon väldigt snabbt!!! =D =D En sak i taget... ;-)


Tanija då ( som förövrigt är jycken till höger och så som jag mycket ofta ser henne... )

Jo... hi hi.... man kan ju undra vad turisterna faktiskt funderade över när de såg mig träna idag....hi hi... jag var på kyrkans parkering och så stannade några turister där och fikade medan jag tränade... och tänk er deras miner när jag släpade fram två stolar ( från bilen ) för att träna framåtsändande mellan... Då skulle man vilja höra vad de sa till varandra, eller läsa deras tankar... Som det är nu tränar vi fart fram till stolarna OCH hon är en prinsessa min hund... jag la ut en sak, för att få fart först, 2-3ggr, och då klickade jag när hon sprang bra och sedan tog jag bort saken och skickade henne och klickade för fart igen OCH!! hon köper det och förstår att jag klickar för att hon springer... DET är häftigt tycker jag!! Och ändå vet hon då att belöningen är bakom henne, hos mig... imponerande...
Sen jobbar jag lite med båda för att flytta bak dem lite i poss. Siri hon har klurat ut att belöningen alltid kommer långt bak och har därför börjat flytta bak lite... Sen är jag rädd att hon växlar lite i poss. Tanija hon blir bättre och det tror jag beror på att jag kanske lyckas klicka in henne rätt... i alla fall hoppas jag att det är så ;-) Sen har det blivit lite sämre med kontakten igen och där tänker jag lägga lite krut nu!! OCH med framåtsändandet... det är ju viktigt som gatan...
"Stoppet" tog vi en paus ifrån nu... kanske kan vi vila in det... vem vet... rackarns vad svårt det är!!! Rally-rottisar kan vara svåra att få stopp på... men!? det måste väl gå??
Nu ska jag öva mig som vallningsproffs... ;-) Härjulfa i morgon!! Eller så blir det TV-soffan och sängen...zzzz... Kämpa vidare!! Allt är möjligt, eller hur!??

Inga kommentarer: