tisdag 10 februari 2009

bilder!

Japp! Nu ska Liza få lite bilder tänkte jag och hängde kameran runt halsen när jag skulle ut och åka spark!! Och det går att få rätt fina bilder när man sparkar och solen skiner, även om det kan vara lite pillrigt...

Resultatet!? Jo... en konstig bild och sen blinkade batterilampan och kameran tvärdog!!! Så fick jag för det... TYPISKT!!!! men, väl hemma så tog jag den andra kameran och gick ut för att få lite bilder till hemsidan, som lillebror faktiskt ska göras om, bara tiden räcker till, men jag har en plan... Ja ja, nu var det lite för mycket snö för att jag skulle få de bilder jag vill ha... men...

Jag tycker det är helt underbart med detta!! Och jag tror att det uppskattades av fler. Min gräsmatta syns faktiskt nästan nu... hi hi...

Sparkturen var skit-trist!! Det är längesen det var så tråkigt och fast jag inte brukar ta två turer på raken tänker jag göra det nu, om temperaturen på dagen tillåter... när jag följde barnen till bussen var det -28 här uppe på backen. Brrrrr.... men, nu börjar ju solen värma och jag tror det ska bli riktigt behagligt under dagen! Jo! Anledningen till att det var trist att åka var att de sandat, varje mm av vägen och det var finkorningt och inte ens plastskenorna hjälpte! Vi satsar på andra hållet idag, inte lika härlig natur, men...


F-N!! Nu skulle jag lägga in fler bilder och så kan jag inte få till det!! Varför?? Hmmm... mitt vanliga flyt... Har en såååå läcker bild på Siri nämligen... =)


Ja ja, Tanija hon har en järn-mage, om ni inte redan visste det! I går när vi var iväg en sväng så var hon in till Jennifer och hämtade sig en spicke-kött bit. MUMS!! Och hur nyttigt det kan vara har jag ingen aning om, men det lär ju svälla i magen och det gjorde att hon inte fick många kulor till kvällsmat... vi tränade ju också... och då blev det lite korv.


Träningen... jo... jag är super-nöjd!! Tanija kommer att fixa det galant med "stopp" och ställandet blir bättre och inget tugg på apporten... åååå... så bra det går!! Men, jag ska inte säga att vi inte längtar ut! Det vore kalas att köra några ute-pass! Men, jag tror ännu det förstör mer än det hjälper, eftersom i alla fall Siri är så frusen av sig! Ha tålamod!!


Funderar också på att planera mera... brukar fundera på det ibland =D =D... Men, det kan vara intressant och till hjälp, speciellt nu när vi måste ta oss framåt. Funderar på att göra en tränings-logg i kväll och bara köra 5 repetitioner, paus, 5 repetitioner... Sen, om det råkar på att finnas någon intresserad så funderar jag också på att köra igång en tävlingslydnadskurs inom de närmsta dagarna, eller veckorna kanske det ska stå... hi hi... ska bli jätte-skoj!! Men, jag förstår inte riktigt hur jag ska kunna köra den utan klickern... den är ju super rolig!! Och jag ser verkligen fram mot klicker-grunden som jag ska gå!! Kanske kan jag köra en klicker-start efter den... vi får se!!


Njut av solen, mina vänner!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Ha! du är ju lika duktig som jag med kameran när det gäller detta med batteri ;)) Och visst är det skitatråkigt med denna kyla...vill ha barmark NU. Kram