tisdag 24 februari 2009

härlig dag!

ja det har det verkligen varit!! Sen att jag inte hunnit med det jag tänkt, det är ju en annan historia ;-) och mera vardag... he he... och av någon anledning är det alltid pluggningen som kommer i kläm =D Jag önskar dock att varje dag kunde vara så här!

Jag började förmiddagen med en lång-promenix och jag som inte brukar ha hundarna lösa så ofta här i byn hade dem lösa hela promenaden!! Jag har ju fått skoterspår rakt upp i skogen, för pulsa i djupsnön, det tänker jag inte göra ;-). Det är faktiskt riktigt roligt att se när hundarna tar fart och springer rakt ut och det är lixom som de springer in i en vägg när de kommer ut i snön. Det måste vara många år sedan vi hade så här mycke snö!! Men, jag tycker det är härligt och jag hoppas verkligen att jag får njuta av en lååång och härlig vår-vinter!! mmmm...

Sedan har jag ju tränat också OCH nu går det ju att vara ute!! Sen hade det inte gjort så mycket om solen hade tittat fram lite...

Jag tog idag bilen till gamla kyrkan, i princip över vägen alltså =D =D... känner mig ganska omiljövänlig, men jag fick med mig båda hundarna, utan stress och "alla" saker... Är lite rädd för att knyta upp den hund som jag inte tränar med, tänk om jag får pip!!

Siri hon gjorde en riktigt bra plats, med matten gömd bakom bilen och där jag kunde kika genom de tonade rutorna och klicka när all fokus var mot mig!! Det var mycket bättre idag och när en jycke gick förbi på vägen så slängde hon bara ett öga mot den och det tycker jag var riktigt bra gjort!! Sedan, när de passerade igen, på vägen tillbaka, då gick hon fot och kunde inte låta bli att gurgla lite... Fast jag tror det var han som också fick syn på henne och inte uppförde sig... :-S
Vi gör också vårt bästa att få till inkallningen. Nu hade jag en kamprulle bakom henne, men här behöver matte träna på tekniken! Jag måste få till ett stannavarsågod som sitter ihop och inte att hon stannar helt innan jag säger varsågod! I alla fall till att börja med! Håll tummarna nu!!

Läste något klokt i hundtränaren igen... och något som jag verkligen behöver ta åt mig av!! *det är inte meningen att du ska kunna göra allt rätt på en gång! Fokusera på en detalj och strunta i de andra så länge*... tänkte på det när jag tränade Tanija idag. Jag fokuserar just nu väldigt mycket på fria följet med henne och att vi ska få till det bra och jag vill ju ha ALLT samtidigt och rätt direkt!!! Poss, kontakt och uthållighet... men, kanske kan jag kräva lite mer av henne också, hon kan det ju egentligen!?? Men, det kan nog vara bra att ha i bakhuvudet...
Stoppet, det kastar jag snart i tunnan!! Vi kommer ingenstans!!! Känns trist och jag vet inte hur jag ska få ordning på det...
Glädjande är att på denna parkering finns det plats att börja träna framåtsändandet. Så jag tar nog med mig stolar ner i morgon... =) Vad härligt att vara på gång igen!! Och målet är ju i maj... hi hi...

Nu ska jag roa mig med 4 kantiga burken! Ha det!

Inga kommentarer: