måndag 15 juli 2019

människor...

... jag har klivit upp, kommit hem till mitt hus, kört på jobbet och jag har suttit här på jobbet i 1½ timme och jag är redan URLESS på folk!! Hur orkar folk hålla på!? De första 40-50 minutrarna gick bra, då var jag nästan ensam, men sen....


Veckans träningspass gick inte som planerat.
Jag hade planerat 4 pass, då jag trodde jag skulle vara själv mer än vad jag var så trodde jag att jag skulle hinna det. Då behöver man inte visa hänsyn till andra människor ;-).


Veckans sista pass blev igår då jag träffade Liza och körde lydnad.  TACK för hjälpen!
 Jag körde endast Allis...


Vi började med att Liza fick ta in oss på planen. Vi gjorde ingångar på planen alltså. Ett antal... Tack till Gunilla för påminnelsen! Hur många gånger har jag inte tjatat på "mina" kursare att de måste träna på ingångar?? Det är där man tappar hunden och det är väldigt svårt att få tillbaka dem sen. Ja, ja... nu ska jag försöka komma ihåg det!
Jag blev lite kommenderad, fick lite tankar, belv kommenderad igen, luftade mina tankar, testade olika hastigheter i linförigheten... Bestämde mig för att försöka gå lite snabbare. Det känns som hon är mer med då! Dock behöver vi träna på det och träna på att svänga snabbare!


Och vet ni!!!? Jag hade med mig targetstickan!!! Jag kunde testa kryp med targetsticka och vet ni... jag tror att det kommer bli riktigt bra! Bara jag kommer ihåg och lär mig hur man hanterar den... Oavsett kommer jag ju inte att få till det om vi inte tränar på det... phu! Jag testade ju tidigare med en godisficka som jag fäste på benet och det fungerade också bra. Problemet där var att jag inte fick väskan att sitta fast på mitt ben, den gled ner hela tiden och det blev inte alls bra. Helst hade jag velat kombinera targeten och benväska, men... Nu kör jag det här den kommande veckan och hoppas att jag kan få till ett hyffsat kryp på några veckor ;-).
 Hoppet stod också på min postit-lapp :-). Och jag testade nu att gå upp ytterligare en bräda... Det gick inte! Och sen fick jag strula en del för att få henne att hoppa igen. Jag kan ju också lägga till att hindret vi har framme på klubben för träning inte är ett hinder där man höjer 10 cm, utan det är betydligt mer... Oavsett så fick jag ändå till det på den lägre höjden och sen fick det vara.
Jag ska testa lite med ett bättre hinder sen, där jag kan höja 5 cm åt gången istället. Viktigast är ändå att behålla den positiva attityden till hoppet.
Jag la också en plats, visserligen ensam, men ändå. Och jag tittade på klockan!! :-D! Först kollade jag på Liza och Amics kryp, sen ställde jag upp mig. 6 minuter fick hon ligga och det är otroligt lugnt och stabilt. Jag ska dock fortsätta att repetera det och så ska vi träna mer skott i andra situationer innan jag lägger ihop det.
Det är nästan så det känns som att vi är på väg... ;-)


Nu är det 4½ dag kvar... 4½ dag... Grejen är att jag ju aldrig varit så mycket för det här med sommarsemester. Jag gillar ju alla andra årstider bättre och föredrar att vara ledig då. Jag börjar dock förstå det här med sommarledigt nu. Och jag tror aldrig jag längtat till en semester så mycket som nu och jag är otroligt glad att jag tagit två veckor och inte bara en! Och jag tror att det beror på att jag behöver sova, ha haha... och att kvällarna är ljusa, man är uppe och grejar och jag kommer aldrig i säng... ha ha ha...


Hej hopp!

Inga kommentarer: