torsdag 18 juli 2019

1 dag o 1 timme...

... kvar till semester...
Och jag hade verkligen sett fram mot detta, sett fram att ligga i en stuga i skogen med en god bok, vara lat, träna hund, vila upp mig... Så började Allis löpa och jag kan inte bo i den tänkta stugan på min semester... Och så kände jag att jag jag kan lika gärna fortsätta jobba... meningen liksom försvann... Men, jag antar att jag kommer lösa det på något sätt, men det kommer INTE bli i närheten av det jag tänkt. Vila måste jag, oavsett var jag bor...


Och det är definitivt inte bra att jobba när alla i min närhet har semester! Allt liksom... nä, jag orkar inte... Igår när jag kom hem på morgonen så hade barnen låst ut mig. Idag när jag kom hem stod en soppåse på bron, och jag hade problem med skator redan innan + att den läkt ut en massa kladd = STÄDA och jag har inte tid till det på morgonen... :-( min verktygslåda stod ute, öppen och himlen visade på regn = plocka ihop... inne måste jag stänga grindar innan jag kan gå in med de 4-benta... Mina barn hade varit supergulliga och monterat handtag på mina lådor och skåp, men inte stoppat in sakerna där de var innan och när man är trött och less så blir man ännu mer less, fast det egentligen var väldigt gulligt av dem :-)...


I helgen är det Härdalsyran och jag ser inte ens fram mot det speciellt mycket. Jag är urless på folk och är rätt sliten. Ska jag då betala för att umgås med folk och vara uppe på natten, ha ha ha... men jag tror att jag åker dit på fredag, tittar på lite bilar, kanske går ut en sväng och sen åker hem.
Det kändes rätt omständigt att dra husvagnen till Härdal för en natt, och med löptik kan jag inte bo inne. Och jag antar att hotell Löfqvist redan är överbokat, det brukar vara så :-).


Allt detta, och just det att jag just nu har typ 3 jobb, eller kanske 4... gör att jag inte tränat hund heller. Jag ska se om jag kan få till något idag, annars är jag nog rökt på denna veckas plan....
Mina jobb...!? Jo... på Sykes, som kock, hantlangare på bygge och bonde, ha ha ha...


Just nu har jag en tupp, 5 kycklingar som är ca 8 veckor, 2 som är ca 4 veckor och sen köpte jag ju 12 kycklingar och de är 2-3 veckor gamla. Jag har även 6 kycklingar inne som är några dagar. Alltså totalt 25 kycklingar, ha ha ha.... Jag tror inte fler kommer kläckas nu, men om jag hade hade haft tur så hade jag haft 2 till ute nu. Dessa kycklingar ska jag ju dela med Inger (eg inte brahmorna), så en del kommer försvinna.


Idag ska jag följa Johan och Lotta till Ängersjö. Vi ska gå på skogsmuseumet där och kanske äta en kolbulle :-).
Det bästa vore om jag hinner träna lite hopp idag med Allis, och det fungerar bra på gräsmattan... Kryp, plats och linförighet kan vi träna var som helst. Ev åker jag in på Sveg och tränar med Hanna och Liza, men vi får se.


I förrgår åkte vi och badade hundarna, eller Allis och Rosé tog vi med oss. Det var rätt skoj att se och ganska snabbt släppte försiktigheten i vattnet för Rosé och hon försökte hänga på morsan och vips så var det djupt och hon var tvungen att simma. Plötsligt kunde hon gripa också, hon som varit dålig på att gripa enligt hussen... ha ha ha... vatten har ofta den inverkan på hundar... sen brukar de kanske göra det på ett annat sätt än vad Rosé gjorde (även om jag sett den stilen förut också). Hon klev på den och sen stoppade hon ner huvudet under vattnet och tog den i munnen!
Det är så här det ska vara när man är valp. Lek och skoj på stranden!
Detta gör ju att vi kan bocka av vattenträningen denna vecka, egentligen... sen vore det trevlig om vi kunde få till ett vatten till... ska man starta på prov måste man bada!
För markeringsträning behöver jag hjälp och sitt kan jag träna var som helst!


Vi får se vad jag hinner idag... jag har ju mina jobb att sköta också, även om ett av dem snart är klart ;-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: