tisdag 1 november 2016

Nu, NU, NU!!!

Är det lite snö, vinter!! Och det är så otroligt ljust och härligt!! Jag älskar verkligen detta!! :-) :-). Jag hade ju planerat att spåra i helgen och vem vet, kanske kommer det att fungera bra, kanske får jag helt enkelt lägga lite energi på hårda spår och då kommer vi spåra hårt på söndag! Energi-kick, YES!!

Det har inte blivit så mycket hund de sista dagarna... I söndags fick jag ett idiotryck och bytte fönster i köket, ha ha ha... men, grejen är att fönstret har stått på loftet i så där 14-15 år och köket hade ett fönster med innanfönster... Jag kollade in vädret och såg en massa fantastiska minusgrader och insåg att nu eller aldrig... sen tog det typ hela dagen att övertyga Johan om att vi fixar det, ha ha... Jag lekte också lite elektriker och började koppla in en lampa som suttit uppe i... kanske 7-8-9 år och aldrig blivit inkopplad. Nu är det bara en sista info som fattas, så ska det lysa sen!
 Tanken med fönstret är det att jag måste få ett nytt köksgolv. Det är helt sönderslitet, samlar skit som bara den, är svårt att hålla rent och så fastnar man när man går... och ska jag byta golv så känns det dumt att inte lägga under köksskåpen, särskilt under det som är 50cm högt och att inte byta det till ett fullhöjd och då måste ju det nya fönstret i eftersom det gamla inte sitter högre upp än vad bänken är idag. Hängde ni med? Men, nu när fönstret är på plats så kan jag ju pyssla med det andra när det är kallt ute.
Igår hade jag tänkt cykla med Allis, men jag var tvungen att sätta igen väggen och foder när jag kom hem. Småfåglarna gillar isolering... idag blir det insidan och sen ska vi trolla fram bänkarna igen!

Fast allt är upp och ner och ut och in så tog jag mig iväg på måndagsträning. Liza hade på förslag att vi skulle vara inne och det var ett klokt beslut tycker jag :-). 0 gradigt och snöblandat är kallt... Påminn mig om att jag sagt det när det är -30 och jag njuter av livet ;-).

Cider fick börja... och jag är riktigt imponerad av henne!!! När Johan bjöd sina släktingar på pappans sida på tårta och så... då ville Cider bara sjunka genom golvet. Jycken med myror i brallan rullade ihop sig mellan mig och Johan och var inte ens upp och kollade in våra gäster (inte ens smygande under bordet...). Men i klubbstugan struntade hon i både människor och hundar. Hon jobbade MED mig större delen av tiden!! Det var väl när hon började bli lite trött i bollen som hon började nosa... mycket intressant information! Vi tränade på snurra, men fick backa bandet ordentligt... det var svårare när andra var med och vi inte var hemma! Sen blev det lite ingångar, handtarget och ligg till stå. Mycket nöjd med henne!
  Sen var det stjärnans tur... Hon är allt bra fantastisk! Hon tycker att miljön är lite jobbigare... om någon säger till sin hund så reagerar hon direkt, och lika när de andra skäller så är det lite jobbigt och kommer någon hund fram då blir hon sur! Denna träning är alltså väldigt nyttig för henne! Tasstarget, ingångar, fotgående, och så testade vi det nya momentet sättande, som hon klarade fint, lite ligg kvar och fjärr sitt ligg. Hon är ju nästan klar för startklass, ha ha ha.. min stjärna!!

Hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Ja visst var det ett smart drag av mig ;) :) Det blir många fler innekvällar framöver. Nyttigt var det för mina skälloxar också :D
Kramar.