tisdag 12 april 2011

Tanke!

Igår kväll när jag inte kunde sova började jag fundera på en sak... Men jag tyckte inte det hörde hemma i inlägget jag nyss skrev, därför blir det flera =)!

När jag var liten... då fick vi lära oss att ALDRIG gå till en främmande hund... Kom en lös hund så skulle man riva ifrån eller gå in någonstans... Hundar var allt annat än pluttinuttigt!! Och det var svårt för en hundgalen tjej...

Detta var alltså för 25-30 år sedan... Och då kunde hundar vara elaka!

Idag SKA alla hundar fixa allt och vad som helst... ALLA ska kunna hälsa på din hund och pluttinutta med den, annars ska du ta bort den! (Och vem som helst ska kunna äga och ha en rottweiler utan att något händer och utan att problem uppstår). Detta ska vi alltså ha fixat inom aveln på kanske 15 år...

När vi ska träna våra hundar, då ska vi träna dem som att vore vargar, de strävar hela tiden efter att ta över ledarskapet och ALLT handlar om dominans ( i alla fall om man missat de senare forskningsrönen )! Och hunden och vargen "delades" för 15 000 år sedan... Där har alltsdå inget hänt!! =)!

ja, en liten tanke...

Inga kommentarer: