torsdag 30 april 2009

lat!

Nu måste jag ta mig i kragen!! Jag är superlat!! Och urusel på att träna... För bövelen, jag ska ju tävla snart!! Och mina hundar behöver verkligen få köra på nu!! Men, ärligt så tycker jag det är lite svårt med en bebis i huset och sen är det enormt tungt med Siri... oavsett så är det enormt tungt!!

Igår så var vi till veterinären! Bira fick sin vaccination och Karin frågar också hur det går med de andra hundarna... och jag sa som jag trodde, hon fixar inga förändringar och jag tror också att hon har små-små anfall ibland, som jag inte ser, men som jag dock märker på ett förändrat beteende. Just nu är vi inne i en preiod då vi är osams om ALLT och det är jobbigt... om jag ropar på henne kan hon säga "ta mig om du kan" och ha bråttom någonstans då du... och fortsätt le... Igår smet hon ur bilen fast jag sagt stanna och sen, det jag ändå tror är det värsta... hon skällde på husse häromdagen när han kom hem, hon som aldrig skäller... och sedan på Ulrikas bil som stod i skogen... DET är läskigt!!
För Bira gick det dock helt utan problem! Vadå spruta... det var mest bara mysigt att få knata in där och hälsa på en supertrevlig människa... Hon är en superhärlig hund!! 12,25 sa veterinär vågen... jösses så tung hon börjar bli... Betydligt tyngre än vad Siri var när hon var i denna åldern... vad ska detta bli?? Men, det måste ju stanna av snart... man inser också att de växer på ett helt annat sätt än vad rottisarna gjorde!
När vi kom hem och grejsat lite här hemma kommer Johan... mamma, varför är hon aldeles röd på benet... Jaha... jag hade ju sett henne klia sig och nu var hon helt röd där, hon blödde inte, men röd så där som om huden inte är riktigt hel... Jag klippte bort så mycket päls som jag kunde med världens klumpigaste och största sax ( måste införskaffa en bättre!!) och sedan kändes det jättekonsigt där, som en kaka inne i lixom. Pust, P-O sa att det og inte var så bra och det är ju bara att ringa veterinären igen. Men! Jo, jag tänker ringa och prata med dem, men idag så både ser och känns det mycket bättre!! Kanske räckte det med att snagga lite päls så det lättare torkar och hålla koll så damen inte kliar sig, men nu verkar hon inte göra det...
Jo, Johan hade fotbollsträning igår och då tänkte jag träna, men jag var verkligen lat!! Det blev mest surr med Ulrika, men sedan tog jag faktiskt fram Tanija!! Fot... och det var bra beträffande kontakten, men lite för långt fram... Jag ÄLSKAR kontakt!! Och nu blev jag riktigt glad... Sedan gjorde jag några inkallningar, utan något bakom och med ligg som mål... och det är alltså inte bra... första stod hon, andra halv låg hon, nr tre och fyra var hon en border collie och la sig ner i farten =D =D SÅ UNDERBART att se!!!! "Men mamma, det måste ju göra jätte ont på magen" sa barnen i morse... mest troligt... och jag tränade ju också på en väg, men det är min älskade Tanija i ett nötskal!! Jag belönade henne genom att gå fram och ge henne en bunt med frolicar, i luften och bakom... Just nu känns det i alla fall bra!
Sedan så testade jag lite fjärrdirigering... och Jennifer fick vara den som stod bakom och var "tyst-tävlingsledare", grejen var mest att ha någon där och ha belöningen där. Nu hade hon mega-svårt att ställa sig upp, speciellt från läggandet, men jag tjatade på, gjorde om och gjorde om och när hon klev upp så sa jag varsågod och Jennifer blev livrädd, och sa en gång till =D. Vi gjorde då en gång från sittande också och sedan åkte vi hem och åt en sen middag och SKET I HOCKEYN för den gick så j-la dåligt!!! Och så fixade de den i alla fall!!! Snyggt jobbat, ny hockey ikväll tror jag och nu i rimlig tid, men då har ju jag kurs... typiskt!!
Nu ska jag göra lite nytta och sen cykla en tur med min utställningsstjärna ;-)

Inga kommentarer: