torsdag 9 april 2009

Mer träning!

Ja... glömmer sig själv, det gör man, av bara farten... tror det är flera år sen jag stoppade in något i garederoben ;-) Fast... kanske är det just det som jag plockar fram när jag får ut och åka skoter ( inte den sociala delen, ni vet... ) och träna mina hundar... och att ha just tävlingslydnadskurs är också roligt!!

Igår, då var det just tävlingslydnad som stod på schemat! Och jag tror att alla har en del jobb kvar, men de har helt klart kommit en liten bit på väg och jag tycker att det är strongt gjort att de vågar gå ut och tävla och jag tycker det är superskoj!! Och som jag sa till dem igår... platsen är viktigast!! Träna mycket på den... och igår, då var de kanonbra!! Det var ett riktigt skit-väder!! Det snöade, blåste och marken var vattenfylld... urk och det var nog egentligen bara en hund som inte ville vara med och då tvingade vi honom inte heller... platsen och all träning ska vara positiv, speciellt med så kort tid kvar till tävling och så hoppas vi på bättre väder på tävlingsdagen!!

Tanija fick också vara med! Hon gjorde en sittande i grupp när de andra låg. Ha ha, ni skulle sett henne!! Blött väder är ju det absolut värsta hon vet!!! Hon satt där och knep med ögonen och såg mest ut som någon hade hällt en hink vatten över henne... Hon fick sedan vara med och vi tränade lite inkallning ( med ligg *urk, blött och asfalt...* ) fot, hopp-apport och sedan bruks-hoppet och här har vi lite att jobba på!

Att det är Tanija som får vara med och träna när jag har kurs är för att Siri inte kan sitta och vänta så på mig och hon kräver ju själv 100% hela tiden och det går ju inte när man ska hjälpa andra också.

Det var i alla fall svinkallt, men härligt att få träna och jag ser verkligen fram mot morgondagen!! En heldag eller något med hund... då kanske Siri kan få titta fram också... och så har vi en del att lösa.. med dem båda... och nu är det bara 1 ½ vecka kvar till tävling... oj oj oj...

Ha nu en riktigt GLAD PÅSK ifall vi inte hinner ses mer... ;-)

Inga kommentarer: