lördag 11 april 2009

HÄRLIGT!!


Just nu sitter jag vid datorn och tittar ut genom fönstret... där är en bar backe upp... där skulle man, utan alltför stor ansträngning kunna köra uppletande... och då med både Tanija och Siri... kanske lägga ut många saker och köra ett par prylar med Siri och sedan resten med Tanija. Tänk vad roligt!! Och det är mycket vackert väder ute också och då kanske jag skulle kunna lura med mig barnen också... eller så går jag ut och kör själv... =) Fick lite inspiration igår...
Först så tittade vi lite på Anna-Karin och hennes hund Kiwee och hur hon gjorde i MHets första del, dvs hälsning och hantering och socialkamplust. Ganska intressant att se och sååå svårt. Hon är ju definitivt ingen social hund. tråkigt...
Sedan så låg jag som vind-figurant på en patrullstig åt Evis och Myra, det var ganska bekvämt där, synd bara att solen gömde sig bakom en tall... eller kanske tur, annars hade jag väl somnat också ;-) Nu vände vinden och jag skulle plötsligt bli en ljudfigge... utan en pinne inom räckhåll... tur att snön låter ganska mycket... I alla fall hittade jycken mig och vi kunde pulsa oss ut till spåret igen. Det är tungt att gå när man sjunker ner ovanför knäna!
Efter det så körde Athos och Taij spår med matte Bettan och Ulrika och Myran körde sök. Det gick bra och var roligt att få se igen! Myran har börjat blinda, men det såg vi inget av nu.
Siri och några andra nybörjare fick sedan köra uppletande och jag kan bara säga att jag är MYCKET imponerad av Siri!! Kanske kan det bli något av henne också... Nu har vi ju provat oss fram lite med detta moment, men bara ytterst försiktigt eftersom hon gärna äger sina föremål... Nu fungerade det bra, lite irriterad blev jag då hon gärna sniffar och kissar över där andra gått före henne. Förhoppningsvis försvinner det av sig själv när hon börjar förstå momentet!
Sedan fick de andra köra, även Athos och Taij som inte är nybörjare och sedan var det ändå stjärnan ;-) som fick hämta in den sista saken... och som hon letar... inget snack om vad hon pysslar med!!
Givetvis blev det en massa hundsnack och Ulrika, hon skulle lägga ner hunderiet, helt... Nu är det ju något som vi alla med jämna mellanrum tänker göra, men vi gjorde ändå vårt bästa för att muntra upp henne! Och jag hoppas att vi lyckades... för lydnaden som Ripa och Ulrika har är riktigt riktigt bra och på något sätt tror jag att de har det som krävs för att komma riktigt långt! Sedan så tror jag de ska stoppa fåglarna i garderoben ( eller varför inte i Bettans frys =D ) för att komma fram!
Innan vi packade ihop så körde vi också lite lydnad på industrin. Asfaltsplan... Både upp och ner... tycker jag... är inte så förtjust i asfalt, det blir så hårt att tvärstanna på...
Fick en konflikt med Tanija på hindret... INTE bra... det har jag aldrig gjort förut när det varit hopp-apport... och konflikten för mig handlar som vanligt inte om hindret utan om just det att hon inte kan sitta fot. Men, för henne handlar det om själva hindret och att matte blir irriterad då *pust* om man ändå kunde förklara... men jag har i alla fall en idé!! Och det är skönt!! Vittringen gick så där... sättande under gång fungerar bra... rutan är usel... Åh, glömde skriva att hon givetvis gjorde illa sig på hindret också... Inkallningen la jag en sak bakom och sedan kallade jag in och klickade för att hon höll hyffsad fart... men hon är lite rolig, för hon vänder inte om och tar belöningen förens jag säger varsågod... hmmm... men jag tror jag testar detta ett tag till i allafall! På något sätt ska man väl lyckas??
Siri fick också rutan, som var riktigt bra, och sedan en massa fot och språng-marsch, och det var i alla fall bra, men att gå med matte var inte värt någon guld-stjärna... Ett hopp-sitt-hopp blev det också, och Siri älskar ju det!! Skönt det... ;-) Sedan nötte vi apportering. *Pust* alltså, hon kan det, hon gör det, men det är inte snyggt och det är inte fullt ös ut, grepp, fullt ös in, utan mycket mer lull i lull ( hon har nog snuttat ur den där tantens flaska Sussa... ;-) )...
Väl hemma, med ett skadat finger ( men det gör fortfarande bara lite ont, då är det lugnt va Bettan!?? ) så var ingen hemma... perfekt... undan med allt godispapper, in till soffan och där skulle dat vara djurpolisen på animal planet och ett avsnitt som jag inte sett!! Sen... vet jag inte mer... =D Blev visst smittad av Bettan eller något för jag fick en gräslig huvudvärk ( vätskebrist?? i så fall ännu... ) och somnade alltså sött där på soffan och vid 18 ropade någon och Bira kom inspringande... zzz...
TACK allesamman för en HÄRLIG och givande dag!!! Nu ska jag göra ett försök på en mini-variant här hemma... men det är så mycket tråkigare när man är ensam... Påska vidare!

Inga kommentarer: