torsdag 31 oktober 2019

nu då?

Igår träffades vi och tränade utanför Medborgarhuset. Men ungefär hälften av alla lampor är mörka där och det gör ju att det bli rätt svart och man blir ganska begränsad i sina övningar.


Jag hade en liten plan, men allt gick så himla klockrent, så jag blev bara stående och tittade, mest på Lena och Dino för att se om jag kunde sno någon övning av dem.
Ha ha ha... jag kunde verkligen inte komma på något bra!


Jag började med lite fritt följ, och hade en plan på hur jag skulle gå innan belöning, så att man inte belönar vanemässigt på samma ställe. Lite kul är det :-D. Det var inte superbra igår och det finns helt klart en hel del att jobba på här.


Sen skickade jag henne på dummys som hon inte visste om, med "ut" och utan att peka ut riktningen åt henne. Det gick kanonbra! Fullfart ut, och sen skulle jag ju haft den där närsökssignalen... men hon hittar ändå ;-).
Jag körde lite dirigering höger-vänster, hur bra som helst. Lämnade en och flyttade om så den kom bakom henne, slänger en dummy åt sidan, skickar bak. Detta var supersvårt förra gången, nu var det hur enkelt som helst... Jaha...?


Slängde två dummys (dubbelmarekering), skickade med "jah", tar emot, vänder ut mot den andra "jah" och inte ens en tvekan om var den ligger och var hon ska... jaha!?


Ja, sen visste jag verkligen inte vad jag skulle göra. Inga idéer! Det har var ju saker som vi skulle få repetera, där jag skulle få stoppa henne, hjälpa henne... men allt bara... fanns där.
 Så nu måste jag läsa på, hitta svårare övningar, utmana oss!!
Nu måste jag komma ihåg visselpipan, eller leta den innan... för stoppsignal kan vi nöta mer på OCH närsökssignalen!
 Jag ska också testa att skicka från sidan, på en dummy rakt ut, fast jag precis slängt en  åt sidan. Detta borde bli lite svårt ;-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: