onsdag 18 november 2015

tisdag

Denna dagen var helt avsatt för att packa! På torsdag morgon, tidigt, åker jag och Jennifer till Östersund för hon ska till tandläkaren... och sen åker vi vidare till Åre och stannar där över helgen. På fredag kommer ett gäng till och det ska bli superkul!!

Den dagliga promenaden ställdes in. Får de gigantiska snöbollar i fanorna på några hundra meter längs vägen-kissrunda så vill jag inte se vad som händer efter 4km i skogen...

Jag packade på lite... duschade Bira, ringde veterinären om Bira och ska ringa djursjukhuset i Östersund och se om jag får komma dit på torsdag. Hon är pigg och glad och galen som vanligt, men verkar störd över något där bak och efter att jag tvättat henne där bak och varit lite hårhänt så kom det blod... Hon har inte ont av hanteringen och bajsar normalt. Just nu får hon sparris... ifall liksom... Hoppas att det inte är något allvarligt!

Kvar att packa är matkoppar, hundmat och hundbäddar... sen tror jag allt finns i olika påsar och väskor. Ska kanske stoppa påsarna i en väska så blir det lättare att bära :-).

På kvällskvisten blev det lite träning... Allis fick leka hämta-bollen leken. Sååå kul :-), och sen blev det lite sitt och ligg...
Cider fick fokus på matte när hon satt vid sidan. Alla hundar blev belönade när/om de låg och tittade på meb hakan i marken när någon annan blev tränad.
Jennifer kom på att hon skulle lärt Cider hoppa upp på hennes mage när hon står på alla 4 med magen uppåt (inte riktig brygga...) och jag erbjöd mig då att ligga hopkrupen med ryggen upp så hon kunde börja att lära henne att hoppa upp där... ha ha ha... inte jätteskönt eftersom hon spjärnade med alla klor... men, det gick! Sen skulle Jennifer ligga där och det är inte helt lätt... men kul! Och tänk vad kul när de blir klara... ha ha ha... Cider blir kanske den första clumbern med freestyletitel?? Ha ha ha...

Alla hundar skötte sig utmärkt!

Ikväll ska jag stycka älg och ta reda på det, sen hem och få några välbehövliga... ;-)

Hej hopp!

Inga kommentarer: