tisdag 3 november 2015

Måndag!

När jag kom hem från jobbet igår så blev det promenad med de vita. Trodde jag skulle avlida en stund, jösses vad de pinnade på :-). Kan se ett visst Tanija-tänk hos den minsta, rakt fram så fort som möjligt... Men det gillar jag!! :-)
 När vi kom hem så la de sig och såg rätt nöjda ut... de busade inte ens fast de var i samma rum... och det varade flera minuter, ända tills jag gick in i köket... Bråklortar! :-)

Sen kom paketet som jag väntat på, med en ny sele och en klippmaskin. Jösses vad lat jag känner mig... men att klippa 3 jyckar för utställning... nääää... och sen också det här att låna klippmaskin när Lizza åker på fuktexem känns inte jättekul! Men nu slipper Hanna mig, ja förutom alla frågor om olika klipplängder och skär...

Måndagsträning på klubben... ;-) Lizza kom ut först och det är lite som att rodda ett skepp... hennes 35kg bara tuffar på i den riktning som hon tänkt sig, oavsett vad jag tänkt... men jag tycker hon gjorde ett ok jobb igår. Jag tycker också att jag för det mesta komihåg att "kliva ur" när hennes position var dålig. Sen är vi inte helt överens i det här med att äta gräs... och jag blir galen! Ska vi jobba så ska vi jobba (och inte sitta här och blogga ;-) ;-) ). Det blev också lite ligg-kvarträning. Är sådär... vill helst krypa direkt. Vi jobbar på det! Det kom också några medan vi tränade och Lizza tycker ju det här med människor som dyker upp efter är fel och de borde skällas ut... men jag tycker att vi fixade även det rätt galant igår!

Bira, min stjärna! Linförighet och belöningar bakom min rygg och bara jag fick till det så kändes det som att jag fick bak henne lite. Annars hade hon inte en jättedålig position... men förhoppningsvis får hon lite mera bakåttänk ifall vi kommer på att vi ska tävla fler gånger :-D. Vi tränade också på ingångar, att gå in och sätta sig fot och sen sitta stilla och inte rätta in sig. Det är jättesvårt, men det ska banne mig gå! Jag försöker vara snabb att belöna och sen dra ut på tiden. Flyttar hon in så kliver jag ur med ett oj då! Det ska bara gå!! :-). Plats tränade vi också och det gick fint, fast Kristina och Bison körde apportering bredvid :-). Bästa Bira-bus :-)

Cider, vi skulle bara leka och ha kul. Köra lite linförighet mellan och så klämde vi in ett par kedjor. Tanken var att leka -gå-leka och se om jag tappar henne mindre. Hon har en enorm förmåga att bara sväva iväg i det blå... Tycker det fungerade sådär. Hon var nog lite sliten efter promenaden tror jag :-). Hon har en väldigt snygg och flaschig fotingång! Vi jobbar vidare med detta och ska försöka lära in lite sitt och ligg på avstånd så blir kedjorna bättre.

Allis... här var det först klick för kontakt. Hon älskar planen, stressar upp sig lite för mycket och fladdrar mest omkring till en början... Sen blev det lite linförighet, sitt, ligg och att sitta och ligga kvar. Sitt på handtecken och nosduttar. Den stund hon orkar fokusera är linförigheten riktigt bra, är bättre på att hålla possitionen än Cider, men glömmer bort sig lite för lätt. Sitt och ligg är bra och hon skiljer rätt bra på dem OM hon lyssnar och inte bara stressar på...

Nu ska jag försöka hålla i detta och träna på och då lär säkert uthållighet och annat komma på köpet! Mina små skruttbebisar :-).

Idag ska jag försöka gå en runda igen, fixa lite pappersjobb och kanske träna lite hemma i köket. Köra lite en hund ligger och den andra kör. Undra om jag kan få till det med Allis och Cider?? Det är ju välbehövligt för vissa av dem :-)

Hej hopp!

Inga kommentarer: