tisdag 27 december 2011

Inspiration!!

Hade varit på topp OM det inte varit för ett gräsligt väder... det ska INTE vara + 9 grader nattetid i södra norrlands inland i december... MÖJLIGEN i juli... Nu kom tack och lov solen och körde ner tempen till 0 i alla fall, men ändå!! OCH jag får gnälla för att det är för varmt!! För jag gnäller aldrig över att det är för kallt :-)... tänk förra året... -40 på självaste julafton... det är grejjer det ;-). nej, men det kan väl få vara vinter och vi kan väl få ha kvar snön och få lite till, för nu har läbbigt mycket försvunnit... och det blir så mycket ljusare och finare och ett stabilare underlag med snö... och så får jag så fina skoterspår att gå i och kanske om det kunde få vara en massa snö att jag också vågar göra saker med Bira-bus lös... :-)

Idag har det hittills blivit en massa data-jobb. Trist att behöva sitta här när man väl är ledig, men nu är det undanstökat! YES!! Igår eller i natt eller under en längre tid har jag kommit fram till vad jag ska träna min(a) hund(ar) i/på! Frågan är om det blir rörigt för den/m om jag gör allt på en gång!? :-)

OM/NÄR det blir kallt OCH mycket snö så ska jag ta tag i utmaningen att lära hundarna att springa in under trappen och inte skälla (eller snarare då att vara tysta) och vänta tills folk har kommit in (eller gått) innan de hälsar! Någon som antar utmaningen?? Jag ska försöka filma idiot-ligan när någon kommer så förstår ni vilken utmaning jag ger mig in på... Men bara om det blir riktigt kallt och snö!! :-) och ALLA 4 ska klara det... Phu!! Men, lämpligt att pyssla med om det blir kallt :-)...

Lizza o Bira ska få lära sig att backa, som "vi" får lära oss nu i nät-kursen som jag går. Ska bli kul att testa. Får se om det blir jag eller Johan som kör Bira i det...

Lizza ska jobba med stå och stå med fart... funderar på att använda musmattan som tasstarget och baklängeskedja ihop något där... :-)

Bira o Lizza ska jobba med kryp, Johan kör Bira...

Shejping av snygga sitt-upp med Lizza (näsa mot näsa)

Det var något mer jag tänkte på... JO! Uthållighet i fritt följ (enligt tips jag fått i amokk.no:s julblogg :-) ) och se om jag kan få bak positionen genom att belöna halter.

Och så ska både Bira och Lizza få prova på hårda spår enligt Spårhunden och lukterna, med början på parkeringen vid affären i kväll och sedan ska jag försöka få till ett spår i veckan i alla fall!

YES!!! Nu kör vi!! Hej hopp!!

3 kommentarer:

linaa sa...

God forts kära ni!!

Vad är de för nät kurs du går?? *nyfiken*
Filma gärna de ni gör så man får lite inspiration med systern här hemma:D
kram kram

linaa sa...

Vi kämpar på:D sakta men säkert!!
De börjar ta sig hon tar den 2 gånger av 10 typ hehe o då jädrans e d godisparty!

linaa sa...

Ja d vore super snällt!! :D
Är Lizza lika trög som Luzza?
Saker och ting sätter sig ju inte.. blir galen;)