måndag 26 december 2011

Besök...

Ja, i natt hade vi besök av Dagmar, och man kan väl säga att hon tog i från fotknölarna när hon tittade förbi :-). Vi är inte riktigt vana vid sådana som Dagmar här, de kommer mest i fjällvärlden eller i kustlandet, men nu kom hon alltså till oss också. Men, det tog ändå ganska länge innan hon tog med sig elen... Sen är det ju vissa problem med att få den tillbaka :-). Här i Sveg (där jag jobbar), hade de fått tillbaka strömmen ganska snabbt, hemma var det fortfarande svart när jag åkte... (och nu med enligt rapport). Inte blir det speciellt mycket sömn heller när det knakar, brakar och man hör hur saker och ting flyger omkring. Det blir ju också en del tankar över vår stora gran och en del mindre träd runt vårt hus och hurvida de verkligen kommer stå kvar över natten.

Med morgon och ljus var det bara att gå ut och betrakta bedrövelsen, som var mindre än när jag trodde. Dock gjorde jag en skrämmande upptäckt när jag sandade vägen... Grannarnas kanin satt på marken under buren, inte lite panik fick jag!! Inte kunde jag gå till ytterdörren, för där var ju kanin och bur... inte skrämma iväg honom... provade knacka på sidodörren, ingen reaktion, provade ringa, fungerade inte... tillsist gick jag på baksidan och knackade på deras sovrumsfönster... stackarna!! Men gissa om de blev glada för det när jag sa att Wille var lös!! Och de lyckades lura in honom, tack o lov, de bor ju så nära stora vägen!! Sen var det till att slänga ut den sista sanden, inse att frukost vissa dagar är något att drömma om och istället bege sig till jobbet för att se hur det fungerar vid storm-kaos!! Tack o lov fanns här skinkmacka och julmust att kalasa på till frukost!! :-)

Mina stackars små fyrbenta, de har inte fått göra något vettigt på vääääldigt länge... Jo, Johan har ju tränat en del med Bira då, de jobbar med kryp! Lizza hon klarar snart av att klättra på väggarna utan minsta belöning kan jag tänka mig :-) och inte blir det någon måndagsträning i kväll heller... jobbar ju till sju jag! URK! Inte kul med dunderhuvudvärk! Ser dock fram mot ledig tisdag o onsdag sedan om någon vill träna hund... :-) HÖR AV ER!! :-).

Nu ska jag kila på lunch en sväng, HEJ HOPP! Har ni el?? Blåst bort??

2 kommentarer:

Liza sa...

Nog har hon ställt till med lite denna Dagmar men jag märker ju ALDRIG när det är oväder, storm eller åskväder :( Sover som en stock! Både bra och dåligt för tänk om det skulle hända nåt då?! Ja ja...
Träning vad är det??? Promenader vet vi vad det är i alla fall, haha.
Tur att ni fick fast kaninen förresten :)
Kramar

ulrika med galningar! sa...

kommer hem i morgon! Träning onsdag ja tack!!! Kram från dom som legat i dvala sedan september eller var det augusti???