onsdag 7 oktober 2009

ganska lat...

(hittade lite gamla vinterbilder... ;-) )
Tänk vilken besvikelse det var i morse när jag tittade ut genom fönstret... där var så "grönt" så ni kan aldrig tro. Rätt trist! Mådde såååå gott igår när jag körde hem från mötet i Sveg och snön singlade ner från himlen. Kan inte beskriva det, men det bara pirrar i hela mig!! jag ÄLSKAR snö!! Och jag såg verkligen fram mot att visa lite bilder på Bira-Bus i första snön... Så blev det nu inte =(. Så, vi får nog cykelträna ett tag till ;-)

Idag på morgonen så skulle jag med Jennifer till tandläkaren! Roligt roligt och ni vet ju att jag är tidsoptimist, vilket definitivt INTE är bra sånna här dagar... *pust* hur stressigt det kan bli och vad jag ÄLSKAR min bil!!


När jag klev upp var det +3 grader. Sista gången jag titta på termometern innan jag for var det +0,5 och då vi bor lite högt brukar vi ha det lite varmare än vad det är nere på vägen... Och då ska jag säga er att jag visste precis vad som väntade där nere... och rätt hade jag! Vi körde ut bakom en tradare, som körde sakta och jag sa till barnen att det är bättre att vi kommer för sent än att vi kör om! Och vet ni... de höll med... för ibland såg det ut som att släpet ville gå en annan väg än lastbilen... Läskigt! Vägen var som en spegel och min Land Rover är det bästa som finns!!


Före Nilsvallen så låg en folkabuss på sidan, med framrutan ut mot vägen... ja, eller framdelen för framrutan var inte kvar... Det såg dock ut att ha gått bra! Lite senare... möter vi en bil och han använde HELA vägen... jag bromsar försiktigt in och inser att jag kanske måste ta diket för att klara oss undan från en smäll... nu körde han av på andra sidan vägen, som tur var!!! Och det ser ju ganska våldsamt ut, sprutar grus och tar stopp ganska fort och så där... men det såg också ut att gå förvårnansvärt bra... Kunde inte stanna och kolla, men jag hade också bilar bakom mig... Undrar om Jennifer kommer drömma mardrömmar i natt... Sen sa hon åh, där är xxx, vilken tur då lever han/hon... Och så för varje person hon såg...

På vägen hem från Sveg mötte jag en räddningsbil, brandbil, ambulans (alla med blåljus, de körde dock mycket sakta) och polisbilen... De var på väg från en olycka till en annan olycka, som jag också skymtade...

Ja, annars så har det varit ganska slött här i huset! Inte så mycket träning för min del... cyklat lite har jag gjort och jag kan lova att i söndags när jag cyklade och det fläckvis låg snö på vägen, då var det lite pirrigt... tänk om jag bromsar och däcken bara glider! Men, det gick bra! Jag ska nu bara komma ihåg att ta fram min ull-sak som man sätter på sadeln! Måste väl sätta fart med att träna Tanija igen =) hon är anmäld till en klass 3 och det vore ju så roligt om det kunde gå bra en gång...

Jag har nu läst lite i fysträningsboken... det är suuuuper!! Lite fysiologi och muskler osv har jag ju läst och början handlar just om det! Och det är ju så att våra muskler och arbetet fungerar lika hos oss alla... Jag börjar nu komma in i lite om hur man tränar och saker att tänka på och så där! Ska bli bra att få lite tips om hur jag ska hålla oss i gång under de svåra perioderna ( höst-vinter & vinter-vår) när man inte vågar cykla och inte kan åka skidor...

När jag snabb-bläddrar i boken saknar jag dock förslag på hur man kan stegra träningen på ett bra sätt och hur en "bra" träningsvecka ser ut, för sällskapshunden & för elitpresterande hundar ( och en medel i mellan...) nu vet jag att detta är mycket individuellt, men... ändå... Kanske finns det dock en del att hämta i texten! Vi får se, jag rekommenderar dock denna bok! Och!! Hur tänker ni?? Har ni något tränings tips?? Eller någon egen "stegrings-plan"??

Idag blir det dock inte cykeln utan en tur i skogen i stället! Härligt och nyttigt!! Fast... där är vi ju mest varje dag...

I kväll är planen att åka till Ytterhogdal & träna! Ska bli roligt! Hoppas Johan & Bira också följer med. Det är ju hon mest av alla som behöver följa med & miljöträna lite!

Här om dagen hängde jag ut lite mat till småfåglarna. Med detta så hoppas jag att de tillbringar mindre tid på min bro och därmed skiter mindre på min rena tvätt... Bira tycker det är toppen att det är en massa fåglar här bakom och jag vet inte... om det är bajset eller frörester som lockar. Något mer att jobba bort =). Nu har jag i alla fall fått se talgoxe, nötväcka (som egentligen inte ska gå så här långt norr ut), svartmes (det ni!) och blåmes. Ännu ingen tofsmes, men den kommer nog snart den med! Sen så kryllade det av sidensvansar igår, i rönnarna & på rosenbuskarna... Kul med pippisar tycker jag!

Nu ska jag ut och röra lite på mig... ha det gott! Åh, höll visst på att glömma... 4:a veckor kvar... ;-)

Inga kommentarer: