fredag 9 november 2018

så kan det gå...

... jag har egentligen ingenting att skriva om, för mina stackars hundar har inte gjort annat än att de fått gå/springa långpromenader varje dag :-)... Allis börjar så smått klättra på väggarna... efter att ha tränat nästan varje kväll så tar allt plötsligt slut, klart energin klättrar över kanterna när det blir så här, ha ha... stackars hund! Men i eftermiddag ska hon få ut och jobba lite.


Det här är urtrist... jag tror det finns 4 mail (på 16 pers), allt är nya förfrågningar och då alla vill ha dem så tror jag det blir lite sura miner om jag skulle hugga någon... jag har ju redan gjort 3-4 stycken idag och alla vill ha.
Jag har tagit fram en bok, mina kollegor spelar alfapet, några har åkt för att handla fika, så vi ska ha något att göra (äta)... undra hur det nu ska gå med det här att inte vräka i sig godis... ha ha ha...


Jag funderar på om jag ska lägga upp planer för min träning för de kommande veckorna! Det var grymt effektivt att göra som jag gjorde, välja ut några moment och köra dem en dag i veckan... Det som var/är svårast är att vissa moment måste man nästan ha dagsljus för att köra, så de är lite svåra att få in och så har vi markeringen som kräver både dagsljus och någon som hjälper mig...
Jag måste också vara mer flexibel på antalet moment som jag kör/dag/pass...
Nu är ju tanken att komma ut och träna fler gånger i veckan och att få lite träning på vissa moment varje vecka, för att de ska fastna ordentligt. Men det är inte alltid lätt att få till träning 4-5 dagar i veckan, utomhus...


På denna vecka så står det att jag ska utvärdera det jag pysslat med sedan vecka 41 (40) då jag la upp den planen...
Det fungerer superbra!! I de flesta moment så har vi tagit stora kliv framåt!! Denna veckan har det dock inte blivit mycket... och veckan innan tävlingen så tog tävlingsmomenten över helt, vilket de också måste få göra :-). Men, jag vet/ser också att jag behöver ha något som motiverar mig att komma ut och ta tag i det, som tävlingen :-).


Att lägga upp en plan för 5 veckor är ganska bra... och man kan ta tag i planer och göra små ändringar av dem, lägga in lite flexibilitet, men ändå vara "hård" med att komma ut och träna...
Där vi står i kalendern just nu kan det kanske vara bra att lägga upp en plan som man kör till julhelgen, då lär det kunna bli lite slappare (om man får ledigt)...


Jag kommer inte ha 5 dagar träning/vecka, men kanske 3 vore lämpligt och med en 4:e om man hinner? Eller ska man köra 4? Jag tänker... måndagar och onsdagar är oftast givna... Något att fundera på...


Nu ska jag använda mitt bästa redskap (papper och penna) och sätta upp lite mål (5-6 v mål ;-) ) och lägga upp en plan :-).


Jag antar att det inte blir någon mer uppdatering här före nästa vecka... Vi ska ju ut i skogen, jag och Jennifer... en mor-dotter dag :-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: