onsdag 28 november 2018

En vecka....

... en vecka och ett enda ynkligt träningspass har det blivit... och det var nära att jag hoppade det också, ha haha... Jösses vad lat jag är!


I måndags var jag på klubben... och jag åkte fast jag "visste" att jag skulle vara ensam. Jag tände lampan, åkte upp till planen.... kände bara -fy f-n vad kallt... och så åkte jag ner till stugan släckte lyset och gick in och tränade istället!
Nu var inte Allis helt bra i magen, rätt helkass faktiskt... så jag tog redan innan beslut om att köra väldigt lite med henne. Och så belönade jag enbart med frolic. Jag har hört att folk säger att det är starkt för magen och att man ska vara försiktig osv, men frolic har alltid fungerat på Allis, även när hon var som sämst i magen.
Sitt-stå, ligg-stå, backa, sitt stanna och lite kryp körde vi. Och förutom att vi har en liten låsning i krypet så är jag otroligt nöjd med henne!! Och just hennes attityd... himmel!!
När jag var klar och vi gick till bilen så tittar hon på mig med blicken -tror du jag är dum, dit går inte jag. Jag vill ha MER!! Underbara lilla skrutt!


Cider fick också komma in en sväng. Vi körde inkallning, lite fotgående, läggande, fjärr, sitt-gå runt och lite annat skoj. Men fokus var helt och fullt på inkallning :-).


Nu får jag gå hem och kanske kanske hinner jag ut i solen en sväng... och kanske kanske blir det lite träning med apporteringsgänget idag!


Hej hopp!

Inga kommentarer: