måndag 1 januari 2018

att måla in sig eller inte...

Jag gillar mål, jag behöver ha något att jobba mot och jag blir sällan besviken över att inte uppnå mina mål, men det kanske är ett minus... Kanske skulle jag jobba mer målinriktat och fokuserat om målen hade ett riktigt värde... hmmm...

Resultatmål är dessutom supersvårt. För det är så mycket som spelar in och under väldigt lång tid. Nu har jag aktat mig lite för resulat, utan mer siktat på starter... men ibland måste man kanske in med resultat också, för att ha något att slita mot.

Röriga tankar... Kanske drar jag mig för att sammanfatta 2017 och sätta nya mål för 2018? ;-)

Lizza: 
Mål 2017: Starta lägreklass spår, starta avancerad rallylydnad och fortsätta behålla lugnet.
Resultat: En start i lägreklass spår
Kommentarer: Jag borde verkligen skärpa till mig! Men vi lyckades få till en start och förutom en del tankar om tjuvstarter och ja... ni vet Lizza, så höll vi ihop det rätt bra ;-).

Mål 2018: Fler starter i lägreklass (svårt, man ska komma med också), vi ska träna mer spår och försöka med minst en start i rally.

Cider:
Mål 2017: Starter i öppenklass viltspår, utveckla ett bättre samarbete med sin matte och start i nybörjarklass rally. Ev börja med nosework.
Resultat: Inga tävlingsstarter, genomfört BPH.
Kommentarer: Vi har dock, under den senare delen av året tagit upp vår träning igen och fått ett bättre sammarbete. Jag tycker jag blivit bättre på att se henne och hennes förutsättningar.

Mål 2018: Jag hoppas på valpar under våren 2018. Sen ska vi försöka spåra mera och starta öppenklass viltspår. Ev nybörjarklass rally, men det beror på hur vårt samarbete utvecklar sig.

Allis: 
Mål 2017:  Start i appellklass spår, start vattenprov och jaktprov, kanske start i rally.
Resultat: GK appell spår, inga jaktprovsstarter, 4 starter i rally - 1 GK, 2 starter i lydnadens startklass, 1 uppflytt och en GK. Genomfört BPH
Kommentarer: Det blev på tok för lite vattenträning i sommar. Och jag måste intala mig att jag kan starta på ett B-prov utan att ha vattnet och att jag då SKA göra det :-). Allis har en del problem med koncentration och vi behöver fler starter i allt för att det ska bli bättre. Vi jobbar på det!

Mål 2018: Start i lägreklass spår (kaxigt!), fler starter i rally och lydnad, start B-prov jakt, mer vattenträning.

********************
Clurotts fick under året en utställningschampion, Grattis Åsa & Tyra!!
Vi fick en Viltspårchampion, Grattis fam Douhan & Amstel!!
Amstel & Molle har fått varsitt CERT på utställning, GRATTIS fam Douhan & Anette!!
Allis har genomfört BPH.

Under 2018 hoppas jag kunna ordna ett BPH och få minst 2 hundar till beskrivna.

Och vi hoppas att kull nummer två ska få se dagens ljus!

*********************

2017 innebar också en stor sorg... Bira fick efter att ha varit sjuk en tid somna in. Jag var inte redo för det, vi skulle ha mer tid kvar tillsammans och det tog hårt på mig... Hon hade en (/flera?) tumör i buken, som troligen sprack. Jag trodde det var diskbråck, men så var det inte. I efterhand var det uppenbart, alla konstiga symtom... men där och då trodde både jag och veterinärer att det var diskbråck. 2 månader har gått och det gör fortfarande fruktansvärt ont! Klippan i mitt liv, solen, busen... mitt allt 💕.
Jag har ännu inte orkat skriva om det här, inte på riktigt, men den dagen kommer kanske snart...

************************

Sen har jag ett annat mål för 2018. Jag ska blogga mera!! 2017 har varit en katastrof ;-), men nu ska jag bättra mig... Tanken har också länge varit att fixa en ny hemsida för Clurotts och det ska jag väl också kunna få till tycker jag!

************************

Nu klättrar Allis på väggen, så jag ska se om det är möjligt att ta de fyrbenta på en runda... Tempen visar på plussidan så jag antar att de bara blir snöbollar av dem och då går det inte.... Sen blir det väl inte bättre av att jag verkar ha fått en förkylning... Antalet sjukdagar under 2017 var noll (har en halv karens pga att jag åkte hem till Jennifer som var sjuk) så jag börjar väl bra då 2018, ha ha ha... Jag gick igår och det gick ok, jag ska gå idag... Jag hoppas dock att ingen stannar och pratar, för jag har ingen röst... :-)

GOTT & FRAMGÅNGSRIKT ÅR!!

Hej hopp!

Inga kommentarer: