måndag 30 maj 2016

vecka 21 och ett GRATTIS!

Just nu har jag väldigt svaga minnen av vad jag pysslat med under veckan som gått... På måndagen var jag rätt slut och ledig, så det blev mest latande...

Vid halv fem träffade jag Anna-Karin uppe på klubben och det blev lite surr och Lizza träning. Lizza kan ju vara rätt bra på att störa och hon har ju en speciell utstrålning, som säkert retar många hundar... Lizza fick liiite fotgående (jag har svårt att släppa det), kryp, läggande och det sistnämnda blev det en hel del repetitioner på då det var riktigt uselt! Vi avslutade med en plats tillsammans och jag lämnade då Lizza i koppellängd och Qenja satt med sin matte... men nu har vi börjat! Ha ha... eller snarare de, för jag kommer inte lägga någon Lizza... :-D

Då jag har vissa problem med min röda fina hundbil så åkte jag V70 till hundträningen och det innebär ju inga hundsaker i bilen :-( :-(. Just nu ångrar jag att jag köpte bilen... kanske går det över, kanske inte... Detta innebar då att jag inte får plats med flocken utan att möbler om... Jag hoppas verkligen att den röda rullar till helgen... Bira som tillbringat helgen på övning fick stanna hemma, jag gissar hon var rätt nöjd ändå.
Jag hade dessutom gått med alla 4 på en långpromenad efter jobbet och det var riktigt härligt att göra ett försök att komma igång igen... :-D :-D.

Cider... alltså jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde med de små vita, ha ha ha... det blev nog linförighet, kontakt... och säkert något mer, ha ha ha...

Tisdag, nu var jag ut och snitslade spår till spårtävlingen som var på lördagen, ett lägre och tre appell...

Onsdag,långpromenad och nu till det intressanta... Bira ville inte följa med... :-) :-), å andra sidan hade hon ett par dagar i vintras då hon inte följde heller, så det behöver ju inte betyda något... och sen ridskola... Allis var med och då gick vi på en promenad med hästarna (som hon struntar helt i) och sen blev det lite linförighetsträning!

Torsdag... minns ej om jag gick på promenad :-D :-D, jag tog fram en and och var ner på täkten med först Allis och sen Cider (varför ger jag inte upp). Allis ville gärna lugga den, hade svårt att gripa fint och sen fick jag jobba rätt bra för att få henne att gripa dummyn, ha haha... blev också lite inkallning med pipa. Cider griper mycket snyggare!! och det här med fågel var rätt intressant... :-). Ska börja jobba lite med dokken och se om jag kan få till något innan jag tar fram en pippi igen :-) och kanske också sätta lite doft på dokken!

Fredag... ingen aning... det här är läskigt...
På lördag hade vi spårtävling och jag var tävlingsledare. Jag tycker det är riktigt roligt och där fanns en del intressanta reaktioner hos hundar och en hel del duktiga ekipage!
På söndagen var jag till Ånge och bakdömde sök. Detta är ju svårt på riktigt!! Uppletande, rätt enkelt, lydnaden, rätt enkelt... men söket är riktigt komplicerat! Så, detta ska jag iväg på fler gånger, bara att leta på... Det var, oavsett 2 härliga hunddagar och elithundarna i söket... 4 starter och 4 med certpoäng (1 cert)!! Mycket snyggt fick jag se!

Och GRATTIS till Tyra (och matte Åsa) som i helgen fick R-CERT på utställning!! Superkul!

Nu ska jag köra en återhämtningsvecka ;-). Hej hopp!


1 kommentar:

Liza sa...

Visst är det lite skrämmande när man börjar lida av minnesluckor :P Känner igen det där.
Ja just ja, du var ju och bakdömde :) Vad kul! Och jag glömde alldeles bort att fråga hur det var/gick :( Du får berätta nästa gång vi ses :)
Kram