fredag 13 maj 2016

inget egentligen...

... men jag kan ju tala om att det är mycket nu och det har inte blivit någon hundträning... Det är svårt att träna hund när man delat ut dem till höger och vänster... TACK mamma & pappa, TACK Suss & STORT TACK Jennifer!! Utan er skulle jag... eh, alltså jag måste ju in på sjukhuset och utan er vore det inte möjligt... eller så skulle jag få hyra mig en stuga och ta dem med och det skulle vara rätt opraktiskt... TACK!! Ni är bäst!!

Denna gången så mådde jag rätt dåligt efter medicinpåfyllningen. Jag hoppas och tror att det är allergimedicinen som påverkar mig mest. Denna gången kanske också för att jag sov lite dåligt natten innan? Det är en himla procedur det där med medicinen... Först får jag kortison och 1g alvedon + en allergitablett av något slag. Sen sätter de in droppslang och innan de kopplar in mig på behandlingen så ger de en annan allergimedicin direkt ut i blodet och detta är då det som behövs för att slå ut mig helt... ha ha ha... jag sover sen gott i så där 3-4 timmar, sen börjar maskineriet att pipa och föra oväsen så jag vaknar. Troligen skulle jag sova hela dagen om det var lugnt :-).

På kvällskvisten idag tog jag med mig Allis ner mot Ljusnan där vi tränade inkallning med pipa och sitt på signal och i uppflog. Inkallningen sitter fint... nu hade jag henne kopplad, där finns både vägen och vatten som lockar + kanske en del pippisar.
  Sitt på signal och i uppflog har det inte blivit mycket tränat nu på slutet. Från början slängde jag och om hon satte sig fick hon hämta (efter jag gått fram och skickat henne). Sen såg hon inte alltid då det var så mycket som luktade gott, så för att få det mer effektivt började jag blåsa sitt och sen slängde jag. Hon satte sig på signal, och jag svimmade av chocken ;-) men sen var det väldigt svårt att sitta kvar när jag slängde. Men vi grejsade på där och så förstod hon och då kommer superstadgan fram :-). Nu vill jag ha höst så jag kan ut i skogen och släppa!! Åh vad kul det ska bli!!! Ja, jag vet... mycket träning återstår... men det är ju så fantastiskt roligt!!
  Innan vi jobbade oss hemåt så fick hon ta ett dopp i norrälven också. Mysigt tyckte Allis... Jag tyckte mest det såg iskallt ut, ha ha ha...

Tanken var att ta ut Cider en sväng idag på dagen, men jag har energibrist. I morgon ska dock alla få någon form av aktivitet! Lite spår, kanske en patrullstig... lite dummisar ;-)... Hej hopp & sov sött!

Inga kommentarer: