söndag 11 januari 2015

zzzz...

... alltså... ska det vara så här?? I torsdags sov jag hur många extra-timmar som helst på dagen. Idag lyckades jag med bedriften att hålla mig vaken under Tour de ski, men under skidskyttet sen var det go´natt... Jag vill ha energi!!! Någon som har lite att låna ut??

Lite har jag i alla fall gjort med Cider-ungen... :-). Mellan herrar och damer tog vi en promenad i snön som kom igår och fortfarande dalade ner idag... Cider hade väldigt roligt när hon fick springa lös och leka :-). Vi var kanske ute i 40min eller något och eftersom det snöade på rätt bra så tog jag bara den lilla kameran med mig och då kan man ju inte få bra rörelser i bild :-(, men det blev lite bilder ändå. Har ju liksom inte kommit igång med fotoutmaningen 2015 än heller... men nu har jag lite bilder :-).

Sen på kvällskvisten tog jag mig i kragen och tränade lite annat.


  • Tramp på musmattan. Hon är mer entusiastisk nu, men glömmer av sig lite ibland. Inget flyt ännu alltså. Jag måste också komma ihåg att köra när jag står upp också :-).
  • Handtarget -grymt bra!
  • Handtarget med dummy i munnen... det tar sig sa mordbrännaren... ;-). Det verkar som att poletten trillat ner, det är ytterst få gånger som hon spottar innan hon duttat i handen och då blir hon nästan brydd över att hon inte får någon godbit! Söt-nöten... :-) Och det verkar som att nu när hon har ett mål med dummyn så håller hon den också bättre... yes!
  • Sitt-flyt när matte står = ok
  • Ligg-flyt när matte står=nja...
  • Utgångsposition på matkopp... briljant :-D.
Och sen borde matte ta sig i kragen och ta bättre pauser och inte bara köra på. Vara mer tydlig när vi ska byta moment.... men vet ni?? Hon fixar det ändå och gillar verkligen INTE pauser... sådan herre, sådan hund... ha ha ha...

Jennifer tog sedan med sig Lizza ut på en promenad i mörkret och det är guld att ha hund när man har tonåringar!! Jennifer har varit lite nere i helgen, men den svarta galenskapen verkade lösa det... Kan ju berätta att de dessutom mötte rådjur på vägen :-D... Tur Lizza är snäll och har öron (=ingen spaniel ;-) )

Hej hopp & i morgon börjar projekt gå på morgonpromenad med bara de svarta och hoppas att Bira inte skäller så hon väcker resten av familjen... ha ha ha... sov sött!


Inga kommentarer: