tisdag 27 januari 2015

lata dagar.. typ...

I lördags så gjorde jag något som jag inte riktigt skulle hända... Jag tog med mig Cider och var med på lördagspromenaden!! Ö:a Härjedalens BK träffas varje lördag kl 12 för gemensam promenad... Lördagar passar inte riktigt mig och därför har det inte blivit av och om jag inte har något speciellt för mig så har jag helt enkelt inte kommit ihåg det :-). Nu skjussade jag in Jennifer och en kompis till henne till stallet vid halv tolv och då hade jag ju läge... dels skulle jag ju hämta Jennifer någon timme senare och skulle jag då åka hem och vänta?? Hmmm... jag tog alltså med mig Cider, han inte med dem i starten, men när jag vänt för att åka och shoppa såg jag att de inte kommit längre + att Hanna var med så då parkerade jag vid ica och hakade på! 18-19 hundar var det och trevligt :-). Nyttigt för Cider... sen tror jag hon egentligen har mer behov av att möta enstaka människor då och då, för i flock verkar hon fungera bra...

Vi tog en liten promenad genom byn en dag... i fredags kanske... och då var det lite folk ute och jösses så låg och försiktig hon blir. Hmmm... detta ser man inget av när man är i Älvdalen (på ridskolan) med henne då hon springer upp på läktaren och upp i knäet på dem som sitter där. Intressant! Nu är det inget jag oroar mig för, jag ska bara försöka träna lite på det...

Igår träffades jag och Liza på ica parkeringen och tränade lydnad. Nyttigt som bara den! Nästa gång ska jag nog flytta lite närmare in/ut-gången med Cider. Hon har gärna näsan i marken, men det blir bara bättre och bättre, men blir inte alls särskilt påverkad av andra människor och hundar. Igår blev det mest gå... framåt och bakåt och med kontakt eller en bra position och jag är imponerad av den lilla ungen!! Hon tycker att det är riktigt roligt att träna och ser ut att göra sitt bästa och förstå vad jag menar :-).

Lizza... är Lizza... ha ha ha... hon är mer tittig på folk, men det enda hon reagerar på är små hundar... men vi jobbar på det ;-). Hon har halvsvårt för poss, men jag tycker den blir bättre. Framförgåendet är ok, men lite dragit i kopplet, läggandet MVG ;-).

Lizza och Cider då... jo... jag har gjort bort mig igen!! Jag tyckte att jag hade en superplan... Lämnade Bira i köket, gick på kvällspromenad med Cider, tog in henne och tänkte det var bättre att hon var i hallen så Bira fick lugn och ro. Öppnar till Lizza ut i hallen och... eh... oj då, hur tänkte jag nu?? Men som de väluppfostrade hundar de är ( HA HA HA HA) så gick Lizza till grinden och Cider in under trappen (där hon ALDRIG är...)... och så löste de själva problemet eftersom jag uppenbarligen inte klarar av det, ha ha ha...

Vad KUL A-K att du tittar in hit ibland! Saknar den gamla tiden... kanske det ska vara en liten spaniel ;-)??

Hej hopp från jobbet ;-)

Inga kommentarer: