fredag 30 januari 2015

en helt vanlig natt...

... som vanligt i säng tidigt. Bira hässjar och bäddar runt lite... jag håller öronen öppna... nix, det är lugnt. Somnar till, typ, Bira sitter och hässjar, jag försöker kika i mörkret och lyssna på henne... hon suckar lägger sig ner, andas rätt ansträngt, precis som hon gjort de senaste nätterna... Kliver upp, bäddar lite lägger sig suckande ner, fortsätter andas ansträngt igen, men allt är lugnt.

Och så håller det på... jag typ sover lite här och där... vaknar plötsligt med ett ryck!! Det är tyst, knäpptyst... var är hon, vad händer?? Hon har lagt sig på golvet istället för i/på bädden... phu, hon sover lugnt... men jag blev ju klarvaken nu... ha ha ha och så börjar det om igen.

Chefen kommenterade nyss att jag såg helt slut ut och han trodde jag var på väg att somna nyss... ha ha... jösses vad jag önskar att hon valpar i natt, så slipper jag ligga och fundera på det!

Jennifer hjälpte mig att bära in valplådan igår. Den var rätt tung och det var rätt trångt, men det gick :-). Den skulle ha varit på plats för länge sedan, men det är inte alltid lätt att få hjälp...

hej hopp!

1 kommentar:

Liza sa...

Åh vad spännande!! Håller alla våra tummar, tår och tassar att allt går bra!
Kramar