torsdag 22 januari 2015

Hmmm...

Det känns som det är längesedan jag skrev något annat än under "i väntans tider nu"... och ändå har jag gjort lite :-).

Förra torsdagen så var jag och Jennifer till Östersund. Jag tycker att jag har en smart dotter ibland... Hon bokar in tandläkarbesöken på torsdagar mitt på dagen, dagen efter ridskolan, alltså den dagen då vi kommer hem sent och summan är att vi får lite sovmorgon precis när vi som bäst behöver det! Kanon! Nu skulle hon få räls nere och under tiden så tog jag Cider och gick något varv runt sjukhuset (tandläkaren ligger i samma byggnad) förbi entre och parkering. Toppen för en Cider-unge som inte är van vid så mycket folk, dofter och ätbara saker överallt :-D. Ja, Cider är en clumber hon med... ALLT slinker med... eller nästan allt... Hon är väldigt nosig och missar mycket, men har också en del koll, speciellt när det låter. Jag tycker hon är ganska duktig. Svårast är att man inte får hälsa på alla...

Sen på lördagen packade jeg in de 4-benta och åkte in på Sveg och la lite hårda spår. Gjorde som planerat med Lizza och det blev bättre. Fortsätter nog med att sprida ut godis i starten och se om jag kan få igång näsan. Jag ska nu bara komma ihåg att göra utspåret åt olika håll från påsläppspunkten!

Cider, hon förstod verkligen INGENTING och... ibland är det bättre att bryta och klura på saken än att försöka vidare... ha ha ha och för en gångs skull gjorde jag precis det! Vi åkte istället till Ica och tränade lite lydnad med störning :-). Här tycker jag att Cider gör stora framsteg! Jag passar ju på att köra en massa gå när vi har ytan. Framlänges och baklänges om vartannat så jag blir helt förvirrad :-D :-D. Nosandet har blivit väldigt mycket mindre och det känns skönt. Hon börjar halft om få lite snurr in vid sidan... men har dålig koll på att hon ska vara nära mig :-). Men det känns skönt att vi utvecklas fast vi gör så lite :-).

Lizza... är Lizza och vi har också mest jobbat med linförigheten när vi varit ute på... det är ett lätt moment att träna oavsett väder och tempraturer! Och dessutom behöver vi ju fila lite på den... hi hi...

Jag träffade även Liza på måndagen utanför Ica. Kanon!! Det märks verkligen att Lizzan behöver det... i början var det rätt många som kom och gick förbi, innan vi startat och hon tycker det är lite jobbigt och om jag inte var vaken skulle hon säkert ge dem en skopa också... men hon är rätt lätt att jobba från det, tack och lov! När vi sen jobbar så är hon inte speciellt lättstörd. Gjorde inget större väsen av sig när det gick en snubbe förbi med skällande hundar heller... Super!
  Nu blev det ett längre träningspass, med lite annat också, tex läggande, framförgående, stå... och jag tycker det mesta sitter. Skulle behöva peta i drag i kopplet på framförgåendet egentligen, men vet inte riktigt hur...

Cider fixar också störningarna galant! Även nära Lizas hundar... kanon! Känns bra det här!

Igår fick Cider lite i ridhuset (på läktaren) medan Jennifer red. Sitt-upp, ligg, följ-mig och nosduttar... söt-nöten... hon älskar verkligen att träna och tur är väl det!

Nu ska jag sköta mitt jobb lite ;-) Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt att läsa om allt ni gör!
Du är så flitig!
Va roligt med Jennifers ridning!
KRAAAAMAR från Anna-Karin