måndag 4 oktober 2010

måndag...

Dix posserar i skogen, mamma & pappas jämte (10år)


Alltså, måndagar är inte precis min favorit dag på veckan... det borde ju kanske inget skilja sig från andra dagar för en sådan som mig, som inte har något jobb... men jag tycker ändå inte om måndagar och eftersom söndag är min medicin-dag så händer det att jag inte mår så värst bra på måndagar och förutom att biverkningar slår till värre om jag är trött eller halvkrasslig så är jag nu dunderförkyld. Jippie!!! Funderar på att bädda ner mig... men det är längesedan något sådant hände så det måste jag starkt fundera på först och jag vet precis hur det slutar, för jag måste "bara" först!! =D... Sist jag skrev och inte mådde så värst... ja, då löste jag det genom att gå på 2 härliga långpromenader i skogen och sedan var jag nästa dag och hjälpte pappa i skogen (+ gick med Bira där pappa sett två tjädertuppar, Bira och jag hittade 4!!), kanske är det skogen, eller så är det det att man hjälper någon annan!?
Ganska läckert tycker jag... ser ni isen runt stenen (som är över hela vattnet) och så solen :-)

Ett problem som jag har nu är att Bira & Lizza promenaden börjar bli så lång och jag börjar få svårt att hinna med annat =D och jag skulle tagit mig i kragen och börjat gå en varsin (kortare) promenad med dem... men, det är så underbart att gå och det tycker de med... I lördags när jag kom in (var ute och höll på med veden som aldrig blir klar) mitt på dagen så fick jag mig ett riktigt prat-skäll av Bira -äntligen kommer du in så vi kan gå ut på långpromenad- sa hon klart och tydligt till mig!! Ha ha... de är för roliga!! Igår fick jag höra om en jycke till som är som hon... om det inte händer något, då ser de till att något händer, hittar på bus och tar saker... Samtidigt är det ju hundar som vill som är de roliga att jobba med!!
Mosat lingon med frost! denna, bilden ovan & bilderna här under är från i fredags, samma ort ;-)
Sommar vandring på bryggan... nähä, första oktober... tänk så skenet kan bedra... =)
Överlycklig Tanija!
Strand rally...
Siri hopp från bryggan! Men skenet bedrar, hon var ganska velig... ;-)

I fredags så han jag inte gå med Tanija & Siri innan Jennifer kom hem och jag frågade då om hon ville följa och det gjorde hon. Vi gick till badstranden och hon var ånger att hon inte tagit med badkläder så hon kunde bada med hundarna!!! galna unge!! Men det var nog rätt kallt i vattnet och Siri började frysa efter en stund och då gick vi hem... Kanske de badade i en 20min eller något... Jag tyckte det blev en väldigt kort promenad, men det visade sig att vi trots allt gått dryga 3 km... och tillsammans med badet så räckte det nog!
Bira funderar i skogen...

Lizza-liten och jag tränar på, men det blir inte så mycket som jag tänkt... måste verkligen ta mig i kragen denna vecka och se till att något blir gjort!! Hon löper och jag undrar om jag missat starten på löpet... för jag tycker hon är väldigt... löpig... supersvullen och så där. Jag tycker det går så snabbt... men de båda andra rottisarna har ju löpt i en evighet jämfört med normala hundar, så det kanske är så här det är! Och Bira-bus, hon har ju bara löpt en gång än... =)... det gillar jag!!
En stubbe i rött! Från skogshuggar-dagen
-Ha ha, för det här äppelskruttet är mitt, bara mitt, ta det om du kan!! Kan säga att Dix tröttnade på Lizza ganska snabbt när vi var ute... vilken dryg ung-jäkel!
Ja, till Lizza-liten då... hon är totalt koko i hjärnan och försvinner in i en helt annan värld och samtidigt kan hon superfokusera på sin uppgift och jobba skitsnyggt och lära sig nya saker... ha ha... helmysko tycker jag!! Igår skulle Johan och jag träna på fart i inkallning och Johan fick hålla i henne, jag gick iväg, och han släppte... hon sprang 100km/h mot mig, jag klickar för fart och levererar godis i position. Och innan hon har svalt den så är hon borta med vinden och sniffar där vi haft kurs...mmm... fångad igen och vo gör om övningen... samma fart till matte och sen på egna äventyr... Vi fick sätta koppel på henne för att minska tiden mellan repetitionerna och jag kunde hålla henne kvar några sek och klicka för att hon satt kvar (hon kunde kliva upp och gå iväg koppellängd, men när hon märker att hon inte kommer längre så väljer hon mig). Vi ska försöka hinna med fler sånna här repetitioner innan kursavslutet som är i helgen. Jag tycker att vi har 100-tals saker kvar att lära in... nu verkar vissa saker gå som på räls och andra vet jag inte för jag har inte hunnit ta tag i dem än och jag vill verkligen klara detta!! Så, varför sitter jag här??
Lizza-liten har försvunnit in i sin egen värld!
Hej hopp!!
Bira vilar ut i mammas knä! Mysigaste som finns (sa vi båda)!!

Inga kommentarer: