lördag 19 september 2009

blogga mer...

Nu har jag fått skäll av mamsen... hon tycker jag blivit så slö med att blogga och att jag måste göra det oftare =) så... det är väl bäst jag gör det då... Och då måste jag också passa på att fråga om hon läser barnbarnets blogg & han undrar varför hon inte är följare & varför hon aldrig kommenterar =)...

Idag så har vi varit på utställning. Här hemma i Sveg & det är ju då det brukar bli som rörigast eftersom det är flera trådar att hålla i. Vi började dagen med en tidig morgon & lydnad... tänk att det alltid måste smyga sig in någon nolla... oftast någon oväntad, som hopp-apport, eller att man nollar rutan på "fel" ställe. Eller så kan det vara helt väntat, som under sättandet, som av någon anledning ALDRIG fungerar på tävling, men ALLTID är 100% på träning...
Sen var det snabba ryck till ringen & Tanija, hon hade nr 11 i sin ring, med två före i bruksklass. 4a tikar var de... sen vet jag inte riktigt, men cert delades i alla fall ut, men inte till oss, för vi fick en tvåa... skit-deppande...
Men..."Feminint huvud, bra form och prop. Vackra mörka ögon, öron OK, bra hals ö-linje och svans, tillräcklig kropp dock något bukig, kunde varit fylligare i front, kunde ha något mer benstomme, fötter ok, harmoniska vinklar, kort päls, saknar lite underull, färg o tecken ok, utm steglängd, lite lös framifrån. Skulle kunna vara ett nummer större i det hela" Fast... det är jag glad att hon inte är!! Hon mättes och var Ok så jag kan inte riktigt förstå varför det ens nämns... men, men..

Sen efter en evighets väntan så var det Johan & Bira!

"Nätt feminint huvud. Bra form och prop men behöver bli kraftfullare i sin helhet, lite lösa ögonlock i övrigt bra ögon, Bra öron. Utmärkt hals, överlinje och svans. Korr prop. Lovande tyngd i kroppen. Bra benstomme o vinklar. Utmärkta lätta rörelser. Fin päls. Bra rörelser" HP & BIR och... bra kämpat av detta unga par!! När det sedan blev BIS-valpar så var Bira helt slut & ville mest bara busa med husse, men jag tror de fick till det ändå. Först rensade domaren ut hälften, eller nå, sen av de som var kvar plockades ut till BIS-placeringar. Tyvärr blev det ingen placering denna gången för Johan och Bira, men de plockades inte ut i första omgången och det är ju härligt bara det!!

Ja, för före BIS-finalen så var det också barn med hund och här ställde den ÖVERLYCKLIGA systern upp! Vad hon var glad när hon fick lov att låna Bira... ni kan aldrig tro... som en STOR sol blev hela ungen =)! Tack Johan!!

Sen var ju Fanny & Joppe med också... OCH Joey (=Joppe) var också med i den stora med sin matte och av någon anledning fick jag ingen bild på dem när de var in action... Men... de slog ju till och blev BIS (igen) bland de inofficiella!!! STORT GRATTIS till ER!!! Super roligt!!

Och som att det inte vore nog... JÄTTE STORT GRATTIS till Liza & Rocky också!!! Rackarns... med CERT & BIS på den officiella delen!!! KANON!!!

Och jag ska säga er att det värmer rätt mycket när det är ens nära och kära det går bra för... och sen 2 BISar hemifrån... från våran lilla pytteklubb... Synd bara att det inte blev ett valp-BIS & BIS bruksmeriterade också!! Men, vi kanske får komma igen nästa år & ta ett veteran BIS =D =D

KRAM på er, nu ska jag sova! I morgon väntar Ljusdal... fast jag hade bra gärna varit i skogen i stället...

GRATTIS igen mina vänner!!!

1 kommentar:

Britt-Marie Olsson sa...

Hej,
Ett stort GRATTIS till Johan och Bira för bra kamplust i ringen, fin kritik, fortsätt så.
Bira's pappa "Knott" blev förra helgen Australisk Champion så alparna har något att eftersträva.

Hälsningar Britt-Marie