tisdag 1 september 2009

3 pinnar!!


Så här trött blev Siri efter gårdagens igenomkörare... Nu blev inte dagen alldeles som jag tänkt mig, det kom en besiktning ivägen... Så, jag fixade den, kl 10.30 & givetvis måste jag in en gång till och visa upp, men inte på det vi trodde =D Förstår inte det där riktigt.... Har bromsar som vibrerar väldigt mycket om man bromsar hårt och just detta försöker P-O göra något åt, men det är svårt när det inte går att få isär sakerna... I alla fall... På vägen hem så stannade jag och la ut 2 spår! 8 pinnar var...

Hem, grejsade lite och hämtade mina underverk! Och jag lastade med mig cykeln... spåren låg längs min cykelväg och det är ju uthållighet vi ska träna på så...

Började med Siris spår & jaaa... ni läste rubriken va!? 3 pinnar hittade hon... och sedan plockade jag ytterligare 2, men så uselt!! Detta måste jag verkligen göra något åt!! Frågan är bara hur... för det handlar ju inte om att hon inte spårar... hmmm... tips? Tror ni det kommer med kondis? Är lite tveksam till det jag... Måste nog lasta in snitslar i min bil och börja märka upp pinnarna igen och se om jag kan se något! Sen så fick Tanija sitt spår... 8 pinnar och där var det 8 pinnar hem, fast jag var den skyldiga till en och det tycker jag ändå är GK, men inte bra ;-) Vi har ju bara några dagar på oss nu att putsa till det här!!

Ja, sen satte jag mig på cykeln, 10 min åt ena hållet & jösses!! Men, jag lever ännu och... på något sätt älskar jag ju just det här med farten!! Fast jag vet nu varför jag köpte en hjälm!! När jag cyklat med Tanija så har jag kört runt vattenpöls-groparna, nu höll jag i mig och hoppades på det bästa!! =D =D Vilken speed även Tanija fick!! Sen ska jag ärligt säga er att Siri hon orkade kanske 100-200m, sen var hon slut, Tanija hade mer fart än vanligt hela tiden och den sista biten fick vi dra med oss lilla Siri... stackarn! Men, jag tror det var nyttigt!! Nu ska ni också tänka på att även om Tanija är mer vältränad så är hon ändå 9 år och Siri ska vara i sina bästa år! Siri fick vila säkert 30-40 min efter sitt spår, medan Tanija fick 5 min... Ja, ja... vet, jag är partisk...

Sen bar det av hem & det blev en välbehövlig vila! Jennifer kom hem från skolan & jag gjorde mitt bästa för att få henne att ta det lite lungt en dag!

Efter middagen så var det då dax igen! Då drog jag upp i skogen & fixade en uppletande ruta. Det är så otroligt vackert där och öppet och... många fina gömmor... MEN!! Så fullt i skräp!! Sopsäckar, tomma förpackningar och... urk... ångrade mig när jag vallade rutan, men körde ändå... Kan också vara bra att se vad hundarna gör när det är så här! Tanija fick 7 saker och jobbade så läskigt bra så ni kan aldrig tro!! Mycket fart & vilja!! Min hund är tillbaka!! Och även om det gått några timmar så borde hon vara lite sliten, eller?
Siri fick bara 3 saker och jag la dem alla längst ut. Hon jobbade på bra, trots alla störningar. En enda gång stannade hon och då med en sak i munnen (skulle kissa & lukta osv). Men, att hon stannar just då är kanske inte så konstigt, föremålen lockar men inte att gå till matte med dem! Ja ja, arg blev jag och gick ut, satte henne, stoppade in saken i munnen på henne, gick tillbaka på stigen och ropade och nu kom hon i full fart och det kändes som jag löste problemet bra! Det var heller inget bekymmer på skicket efter...
Sen la jag också ut 2 saker (ganska nära stigen) till Bira-Bus och vad hon tycker det är roligt =) Sen vill hon nog gärna ha sakerna för sig själv, men det är inga problem att jobba henne till stigen. En sak gick bra, sen var det mest bara spring =). Men, jag skulle ju plocka ner ruthörnen och skulle då ändå gå förbi hennes sak. Nu räkte det att jag tog ett steg av stigen så for hon ut och hittade! Rolig jycke!! Sen var hon med mig runt och plockade ner hörnorna och vad hon sprang!! Och det är underbart att kolla in stilen hon har när hon springer och tillfälle att riktigt studera henne fick jag! Hon jobbar mycket fint och zick-zack mönstrat och gärna framför mig! Låter lovande va!?

Jag hade också tänkt att köra ett lydnadspass, men nu var klockan ganska mycket och jag orkade faktiskt inte! Så, jag gick och satte mig på köksgolvet, blev överfallen av tre hundar... =), husse gjorde mig sällskap & då däckade Siri totalt. Men så slut hon var!! De andra två!?? njaaa... vad ska man säga?? Kanske inte direkt trötta...
Ha det gott mina vänner!! Och ni andra också ;-)
Idag blir det en runda i skogen. Har fortfarande pass kvar och det börjar dra ihop sig mot jakt ni vet... =) Sen, i morgon... då ska det bli en heldag igen!! Med lydnad också...

Inga kommentarer: