måndag 5 januari 2015

Nu är vi (kanske) igång!

Jag orkade inte åka in på klubben för måndagsträning idag... och igår blev det "bara" en promenad på så där 4km med Bira & Cider. Johan och jag skulle gå en liten kortis... ha ha ha...

Idag tog jag mig i kragen, startade bra musik (har upptäckt att det har en enormt positiv inverkan på mig) och satte igång :-).

Cider:

  • musmatta -det tar sig! Fast jag inte fokuserat något på fart å tycker jag det är mer tryck! Säkerhet i momenten är a och o! Inte helt flyt ännu, men det är nära nu...
  • nosdutt i handen -säkerheten själv... men repeterar det för att nästa steg ska fungera bättre...
  • nosdutt m dummy i munnen. Poletten verkar ha trillat ner! Fungerar dock bara på nära håll ännu. Men jag tror att snart så... ska försöka filma detta någon dag!
  • Ligg m flyt -riktigt bra... kom dock på att jag gör det mesta sittande på golvet... + ligg kvar = bra, behöver öka tiden på ett bra sätt nu!
  •  Ingångar på koppen! Jag har lite svårt att hålla ordning på allt och Cider är lite för smart... Hon tror ibland att jag klickar för att hon böjer ner huvudet, men det är för bakbensflytt. De är rätt ok nu, ingångarna men jag skulle vilja ha ett steg till och titt på mig! Skärpning på matten ;-).
  • Följ mig... är URSVÅRT inomhus... funderar på att ge upp det och se om vi kan vara ute när temperaturen tillåter!
  • Ligg med matten stående... hi hi... det tog en liten stund innan hon kom på vad hon skulle göra, sen var det lätt som en plätt!
Lizza fick ingen träning idag. Ska inhämta lite energi och göra ett allvarligt ryck med henne också, men inte ikväll! Bira fick träna lite med sin husse :-)

Den här sötnosen mötte Johan & jag på vår promenad igår ;-)


Hej hopp & sov sött!

Inga kommentarer: