måndag 23 december 2013

och så tillsist...

... önskar vi er alla en FRIDFULL jul där ALLA tar HAND OM varandra och INGA blir osams... :-)

Ja, i år gick fotograferingen som en dans, den obligatoriska julfotograferingen alltså! För en gångsskull satt rottorna stilla och fint bredvid Johan & Jennifer, medan Bira tyckte det var mycket roligare att leka i snön :-). Men det blev rätt bra ändå... sen skulle jag fota "bara" barn & då började Siri & Bira leka och plötsligt så tappade Jennifer Lizza och då vet ju varenda kotte vad som händer. Nu fick vi isär dem och allt var frid och fröjd, trodde jag... idag efter promenaden skulle jag kolla Siris kind (där Lizza huggit sig fast), men eftersom hon inte var svullen så har jag inte brytt mig, det är ju inte första gången de slåss... Men OJ! det var inte kinden hon suttit fast i, det var halsen... och så kommer det dåliga samvetet som ett brev på posten att jag inte sett något tidigare!! Och detta var då efter vi gått våra 6-7km långpromenad och hon haft halsband på sig hela turen... Halsen var alltså smetig och luktade skunk! Jag hittade ett fint ingångshål och ringde till veterinären och lagom till 17.00 och storhelg fick vi komma (vi har en bit till veterinären...) OCH nu ska alla vara glada (utom jag) att jag redan handlat klart julklapparna för i år... ha ha ha...

Och det finns egentligen mer att berätta om slagsmålet, som är lite komiskt, men om jag orkar tar vi det en annan dag, nu är jag slutkörd! Siri mår bra och fick mycket beröm av veterinären för att hon är snäll och trevlig och väldigt smärttålig! Hon rakade av bölden och såret innan Siri somnat, utan bedövning och började också undersökningen utan bedövning och Siri hon bara ställer upp hon... :-). I alla fall har hon nu två dräneringsrör i halsen & vår huvuduppgift är att se till att hon inte kliar sig!

God Jul mina vänner!!!








1 kommentar:

Liza sa...

Usch och fy! Är aldrig roligt när hundar ryker ihop :( Tur ändå att det inte blev värre men det är ju bara så typiskt att det ska ske just före jul, när plånboken liksom har varit öppen mycket ändå :P
Bilderna är underbara i alla fall! :) Speciellt Biras ensamfoto, haha. Gillar verkligen hennes min på det :)
God Jul till er alla och hälsa damen att hon ska vara snäll så hon får en klapp eller två ;)
Kramar