söndag 29 december 2013

Härligt!!

Ja, så tvingade jag mig upp i morse, okristligt tidigt ;-) för att jag skulle hinna träna lite hund innan jag var och grattade mormor (som blev 75 år idag!! GRATTIS!!!). Tack Liza för att du hjälper mig att komma ut och göra något vettigt och ofattbart roligt när jag mest av allt vill krypa ner under täcket och fortsätta sova, eller sitta vid köksbordet och äta knäck :-D! Och att utnyttja hundnäsorna är så otroligt mycket roligare!!! :-).

Vi började med en träff på samma stora parkering som sist, men nu gick det att gå där och då utmanade vi vinden och la spår fast det tog i och blåste ordentligt. Så, förutom att spåren gick på ren is och lite asfalt och i blåsväder så kände jag att det var dax att göra det svårare för våra vänner och då är det väl lika bra att göra det svårt på riktigt!? Ja, ca 40-50 min tror jag alla spår låg.

Av de mina var Bira först ut och det märktes att det var svårare då det inte var lika klockrent som tidigare utan mer snurr och vimsande. Nu tycker jag att hon gjorde det riktigt bra ändå. Hennes spår var nog dryga 100m skulle jag tro, med en vinkel! Nu ska jag backa bandet och läsa på och se hur man bäst ökar svårighet på de hårda spåren och så ska jag göra som man ska nästa gång ;-). Kul är det!!

Sen var det Lizzas tur och det var också sådär, men kanske snäppet bättre än Bira, men nu ska man ju komma ihåg att det var en bil som körde över både Bira och Lizzas spår också... :-). Svårast bli ju vinklarna på de hårda spåren, speciellt när de legat länge, men det ska vi nog få till!

Rocky och Angus hade också varsitt spår, Rocky ett hårt som jag tycker att han gjorde bra även om det märktes att det var längre liggtid och Angus fick ett snö/barmark som var lite trixit med en del vinklar. Han är duktig, även om man upplever det som lite "onoga" ibland så skulle vi i skogen, där man inte har helkoll och lång lina, uppleva det som riktigt bra :-)!

Efter detta så åkte vi på klubben och körde tre av dem i lite markeringsövningar och med Lizza är jag riktigt nöjd. Hon går ut griper och första gången blev hon kvar en liiiten stund innan hon sprang mot mig, men nu när jag belönade med boll så var det stor skillnad och gång två och tre var det ingen tvekan på att springa tillbaka snabbt med rullen. Påvisen var också snabba raka och bra denna gång!

Nu bloggar jag och kollar in hockey på Tvn samtidigt :-). Det är ju en ganska överlägsen match ikväll, men kul att få se lite ändå!

Nu hoppas jag på lite snö som får suga fast i isen så kanske man kan sätta igång att vara lite aktiv igen :-) och inte bli en förstolad knäckätare... hi hi...

Hej hopp! Imorgon är det jobb igen innan man har två lediga dagar igen :-), man blir lite förvirrad av alla dessa helger, men skönt är det! Jo! Tack för en härlig dag Liza & för alla härliga bilder du tog! Den på Angus tog jag (jag var bara tvungen att ta med en bild på honom :-) ) resten har Liza fotat!






Inga kommentarer: