tisdag 26 november 2013

kommit av mig :-)

Efter förra veckans hundträning och dess oförklarliga följder (se ÖHBKs gästbok för den nyfikne) så kom jag av mig i bloggandet totalt... det jag hade lust att skriva var inte särskilt snälla saker och då jag själv är av åsikten att man tar saker och ting med personen i fråga istället för att hänga ut dem i offentligheten (särskilt om inget hänt)så har jag gjort bäst i att inget skriva! Jag tror dock att saken är släppt nu....

Sitter på jobbet nu och jag tycker det är svårt att blogga här... undra varför inte explorer fungerar att blogga i?? Kanske kan jag få tid ikväll eller i morgon och skriva lite mer och lägga till lite bilder också :-)

I morgon så ska jag åka till Umeå! Jag har kommit på ett nytt effektivare sätt att resa dit, men jag är rädd att det kommer knäcka mig helt sömnmässigt så jag är ledig i morgon, fast bussen går på kvällen och ledig på fredag för att bussen kommer hem tidigt på morgonen och jag VET att jag måste sova då... Så på torsdag ska jag sitta i Umeå på sjukan hela dagen och vänta på min tid och sen på bussen... och jag lovar och svär att jag då ska försöka hinna arbeta igenom allt ideellt som jag ligger efter med och sen göra min läxa till min Ö-vik kurs!

Appropå kurs så har jag anmält mig till två kurser över vintern, den ena som åskådare och den andra ska vi deltaga på jag och min lilla rally-rotta! Och ja Lina... henne har jag fått för mina synder i detta och tidigare liv... Inte den lättaste jycken i världen, men otroligt rolig att träna!!! Och jag har nu fått lite inspiration, bara genom att anmäla mig! :-)

I helgen som var nyss så var jag och brodern med pappa söder ut och jagade vildsvin, eller snarare sökte med ljus och lykta efter vildsvin... Hjort fanns det desto mer av och en och annan trillade under dagarna, men hos oss var det bara pappa som fick en. Jag fick se en gris och jag var den enda av alla jägarna som under två dagar och 5 såter fick se gris. Vi var till Virå och sköt på filmduk och det var superhäftigt!! Någon jag rekommenderar alla jägare att prova på! Och definitivt för oss norländska bönder som knappt sett en älg och som plötsligt ska jaga små grisar och flocklevande hjortar av olika slag... ha ha...

Hundträning med framsteg och bakslag kommer... ;-)

hej hopp

1 kommentar:

lina sa...

Racerrottor gillas;) kul att kunna inspirera andra.