torsdag 2 december 2010

idag & igår

Nu blir det en snabbis igen... =) om jag kan!! Ha ha...

Först måste jag bara säga att jag tänker på mina skånska vänner och undrar hur de har det... Är det lika jobbigt som nyheterna säger, eller bara en media överdrift?? Hoppas ni håller er inne så jag slipper oroa mig för er!! =)

Mamma och jag diskuterade en del i bilen igår och bla möjligheten att klicka upp hundarna på toa-stolen för att uträtta sina behov... För... om november varit så som det varit och december börjar så här, hur ska då januari och februari bli?? De är ju de kalla månaderna på året...hmmm... Här om dagen hade Lillhärdal (mamma & pappa osv bor där) varit kallast i Sverige igen, och i morse var det Idre (som ligger i jämnhöjd med & nära Lillhärdal) sa de och de hade -30 och det tycker jag är konstigt och tror att Lillhärdal var kallare =), vi här på backen (det är minst ett par grader varmare här än hos grannen som bor nedanför oss!) hade ju ändå -26 i morse. Nu är det -22 och jag drar mig liiite för att gå ut och gå, men vet att bara jag kommer ut så är det inga problem. Kanske ska jag försöka filma Lizza när hon har sin snö-kramp-damp-anfall... ha ha...

Shopping i Sundsvall: Ikea... lampor till badrum (och hall) stod på listan...hmmm... just då var det skidskytte (DET minns jag) och jag messade med Johan... var 5:e sek typ... såg jag någon lampa?? Nix! Ha ha... men jag tror inte de hade någon jag gillade... FAN! Vi behöver lampor där istället för detta hocuspocus... =)... julklappar... några blev det, men jag kom lixom inte in i shoppingkännslan förens det var dax att åka hem och jag har nu flera klappar kvar... Men jag hittade i alla fall en träningsdagbok till mig (hundtränaren kommer inte ut nästa år "SNYFT"), lite mini-mjukisar att köra uppletande av föremål med, plastskålar till avståndsbelöning, hundbäddar (fleecefiltar, 10:- st = köpte 10... =) ), en ny adventsstake så jag får inspiration att julpynta lite... En ny RÖD toaborste (familjen hatar det röda dusch-draperiet, tänkte hitta en 10:- matta i rött & lite så på ikea, men... tyvärr. Blev i alla fall en toaborste =D =D ). Jag hittade inte en tvättline-grej som jag tänkt mig, men jag ska kanske åka till Mora och undersöka Jysk... men en ny tvättställning hittade jag... Ni ser!! ALLT till mig och tre julklappar...

Nu ska jag trotsa kylan, hej hopp!

2 kommentarer:

Britt-Marie Olsson sa...

Hej Marie och familj,
Det är inte så farligt som pressen vill ha det till inte nu ivarje fall Själva kom vi ju från Gran Canaria i onsdags kväll, det var lite kallt att gå från + 27 till -5 men snön är mysig,hundarna älskar ju också den men det typiska är väl att vissa skåningar har inte lärt sig vad snö på väg betyder+ där av många av¨åkningar. Ha enm bra 2:a advent
Hälsningar Britt-Marie

Sussa sa...

men du ta en tur till ikea igen - med mig!!! :-) jag behöver de!!! :-)