onsdag 30 oktober 2019

klockjäveln....

Alltså, det här med att ställa om klockan tar verkligen knäcken på mig!!! Jag blir helt slut och hela min värld blir upp och ner!! Alltså, det blir riktigt katastrof och jag kan för mitt liv inte förstå vad det ska vara bra för!?
 Helst skulle jag vilja ha sommartid (feltid) året runt, men vad som helst bara jag slipper hatta fram och tillbaka!! Så, just nu går all min energi åt till att försöka ställa om klockan, hålla mig uppe längre än till klockan 20 och sova längre än till klockan 4... och jag har inte en j-la aning om hur jag ska få till det!  Jag ser nu fram mot helgen och hoppas jag kan få någon ordning på mitt liv då!


Mitt i allt detta så skulle jag grävt ner min fiberkabel, men alla jordhögar har tjälat ihop och nu orkar jag inte hacka lös mer. Och ser man på vädret så verkar vintern vara på intågande nu, så det får väl bli så här...


Och imorgon kommer Rosé och hälsar på och ska bo med oss över helgen. Vi får väl se hur det går, ha haha... man är ju lite bortskämd med stora hundar, samtidigt så är hon ju ingen bebis längre.


På fredag ska jag och Allis vara med på spöktävlingen. Vi får se hur det går, ha haha... jag vet inte riktigt om jag kan ha som mål att vi ska ha bättre poäng i år än ifjol, för jag tycker det går lite upp och ner. Men hon är definitivt bättre genomtränad nu!
Lizza fick inte vara med eftersom jag måste ta med mig Rosé och jag har inte hur mycket plats som helst i bilen. Vi har ju resesällskap också :-D. Det är kul när man kan samåka iväg så här på äventyr tycker jag!


I helgen som var så tog jag mig i kragen på lödagen och satte upp rutan utanför husvagnen. Vi tränade lite med tasstarget utanför först och sen in med den i rutan.
Jag tycker att farten har blivit bättre sen jag började avbryta när hon inte har fart... sen vet jag inte...
Fria följet har blivit mycket bättre på träning, sen om det håller på tävling vet jag inte... Ställandet är bättre, men jag vet inte om hon kommer sätta sig när jag säger sitt eftersom vi alltid avslutar med en kastad boll....


I måndags var vi på klubben och jag hade för första gången på väldigt länge med mig både kon och ruta.
Jag tycker det är svårt för Allis att skilja på dem. Nu fick jag att hon sprang in från sidan på rutan iställetför rakt in. Inte bra... men bättre än noll. Och med runda konen fick jag nu börja på ganska nära håll... Jag måste nog se över inlärningen av dessa nu i vinter och kanske göra en startritual som gör att hon vet vilken hon ska göra. Jag har ju börjat att jag pratar med henne på ett speciellt sätt före rutan, men jag är inte säker på att hon är med där ännu... vi får se!
 Förutom fritt följ, ställande, sittande, ruta o runda så gjorde vi även några apporteringar. På den första var hon på väg att tjuva... ha ha ha... men hon stannade själv. Jag måste komma ihåg att vara tydlig. Sen i avslutet så kommer hon snett framför mig. Inte bra och troligen något jag måste jobba på.


Förhoppningsvis hinner jag köra lite repetition imorgon :-)


Hej hopp!

Inga kommentarer: