lördag 2 mars 2019

borde...

Just nu, när jag suttit inne i en vecka försummat 2 av 3 hundar, så borde jag ju planerat min kommande träning. Tänk vad bra allt blivit om jag hittat övningar i sitt och sitt-stanna som jag liksom hade haft stenkoll på när vi kan köra igång igen om ett par månader, ha ha ha...
 Nu ska jag inte säga att jag inte gjort saker, för hemsidan, www.clurotts.se är uppdaterad, jag har gjort i ordning valpbloggen, http://clurottsb.blogspot.com och dessutom var ju Allis en rätt så dålig mamma de första dygnen, så jag fick hjälpa valparna att kissa o bajsa och sen, som ni kanske vet så föddes de från 23-05 på natten och jag var uppe lite mer än ett dygn (nästan två...), och helt ärligt så tar det lite tid att få allt på rätt plats igen.
Nu är det söndag imorgon och sen börjar jag jobba igen. Känns sådär... nu är jag inte orolig för Allis, hon sköter det hela rätt bra, men ligger gärna utanför valplådan och Jennifer har sportlov och hon kommer vara hemma och vara fångvaktare  ;-). Men jag är väl inte helt hundra med det här med sömnen ännu...

Nu till veckan så har jag tänkt att ta mig iväg och träna med Cider. Åtminstone en gång. Vi behöver det, för vi har också några små mål... och jag tycker verkligen synd om henne... ingen aktivitet alls...

Om allt flyter på som jag vill imorgon så ska jag också försöka mig på en promenad med Cider o Lizza. Bäst vore kanske att försöka komma ut på morgonen, men jag vet inte hur jag ska lägga upp det, det är ju helg och jag vill inte möta en massa människor.

Ibland önskar jag att SSRK kunde vara lite mer lik SBK. Inom SBK så måste tävlingar sökas och godkännas året innan, så för 2020 så ska allt vara klart i sommar/höst och allt ligger då på SBK-tävling. SSRK använder samma anmälningsportal, men där kan de lägga upp tävlingar typ en vecka innan och man måste därför hålla koll på klubbars egna sidor, facebook och SSRK-prov.
Tänk om man kunde planera även jaktproven på samma sätt som man kan planera övriga prov!?? Vad skönt det vore...
Jo, SBK kan också söka prov i efterhand, men huvddelen av proven är klara året innan...
  Det jag vill komma till är att se proven, att veta vad som finns inom rimligt avstånd och ha ett datum att träna mot är en otroligt stor fördel!
 Nu vet jag att SSRK Jämtland-Härjedalen brukar ha ett vattenprov i början på aug och jag kan bara hoppas att de har de nu också och att vi kan åka på det :-).

Nu ska jag se om jag har lite mer bilder att lägga upp på valpbloggen :-). Nu börjar de ju nästan bli söta på riktigt...

Hej hopp!

Inga kommentarer: