fredag 29 juli 2016

tid...

Ibland, eller rätt ofta, så har tiden svårt att räcka till... igår blev en sådan dag, ändå satt jag ute i kvällssolen en stund... ha ha ha...

När jag kom hem från jobbet så var det en del praktiskt att fixa, och sen tog jag med mig cykeln och 2 hundar ut till skogen för en cykeltur. Jag cyklar inte hemifrån för jag vill inte cykla asfalt. Cider blev tydligen väldigt påverkad av min vurpa (med vrål) för hon tyckte det var jobbigare än någonsin att springa cykel. Stackars lilla hund! Och nu var jag förberedd på vattendrag så det gick riktigt bra. Vi hade dock en liten konflikt vid ett annat vattendike och då fick jag riva i lite. Det är INTE ok att bara slänga sig i vattnet! Och den som tog åt sig mest var givetvis Cider. Tycker synd om henne, men jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det om hon inte följer med på cykelturerna...

Efter middagen tog jag tag i mitt projekt att få till en stoppsignal på väg ut från mig... Men tydligen hade hon inte riktigt förstått att mattan var en tasstarget, så vi fick börja i den änden... ha ha ha... sen bjöd hon själv på tramp-ligg och det vill jag inte ha, ha ha ha... så jag fick plocka ut sittet och klicka för det och jag kanske klistrade ihop det ett par-tre gånger. Mål för nästa pass är att börja från början. Förstår hon inte kommer det inte att fungera!

Idag ska vi åka ut mot kusten och i morgon så ska jag gå på en jaktkurs. Det ska bli superkul! Både Allis och Cider följer med, men det är mest för att Jennifer inte ska behöva ha 3 hundar över helgen...
 Vet ni någon som är på jakt efter en Volvo 245 eller Volvo Duett så finns de tillsalu. En hel del jobb på båda och 245:an passar kanske bäst som reservdelsbil?

Hej hopp!

Inga kommentarer: