lördag 14 juni 2014

Filmer

Jag fick en film länkad till mig på fb av Cecilia, på bruksmomentet kryp, och då Lizza och jag har jobbat lite med det... med en del problem där kanske jag ska säga så nappade jag direkt. Vad kostar det att testa?? :-)

Så här gjorde jag...
Steg 1: klicka för ligg, få flyt i det (=hunden tänker inte, den bara lägger sig...)
Steg 2: klicka för ligga kvar (utan att bjuda något annat) några sekunder
Steg 3: fram med tabletten och hoppas få ligg på det
Steg 4: variera lägga sig på tabletten och ligga kvar

Detta steg kom vi till på första träningspasset (sen var jag tvungen att se filmen igen för att se vad nästa steg var :-D)

pass två filmade vi och jag började då på samma sätt, men gick igenom de första stegen något snabbare...
Steg 5: lägga fram ytterligare en tablett och hoppas på en sträckning, ett tass flytt fram el likn

Jag måste komma ihåg att se upp med rumpskutt!!


Sen var Lizza tvungen att rensa hjärnan lite...


Och precis samma steg följer jag med Bira som med Lizza! Hon har en del andra skumma saker för sig, som att bjuda på buga när man tror hon ska lägga sig ner, ha ha ha... men, det kändes riktigt bra med henne också ;-)


Innan vi gjorde detta så cyklade jag med dem, ca 4,5 km var... fast eftersom jag har sådan hosta kanske det är bäst att ni inte berättar det för någon ;-)

Nu vill jag se fler filmer på detta!! :-)

1 kommentar:

Liza sa...

Ja den filmen såg jag också och det verkade vara ett bra sätt att träna in kryp på :)Kanske ska testa detta med Angus.
Det verkar ju gå rätt fort att få dem att förstå när man ser dina :)
Ha en härlig semester nu :)
Kram