lördag 9 februari 2013

Framåtsändande

Jag har ju bestämt mig för att nu innan tävlingssäsongen kommer igång försöka lära in momenten i högreklass och man kan väl säga att det inte gått så bra... jag är urusel på att träna det som inte är just nu! Det lilla jag tränat de sista veckorna har ju handlat mest om ligga med huvudet i marken och vänsterhalter inför linförighet/fritt följ... Nu är det ju moment som jag även är helt beroende av när/om vi kommer till högreklass, men ändå!!

Planen är att fortsätta med ligga o ha huvudet nere-träningen och vänster svängarna en liiiten stund till... Där (vä-svängar) tycker jag att utvecklingen varit fantastisk!! Men, det sk ju in i momentet och efter längre transporter också. Lagom till sportlovet ska jag hugga tag i framåsändandet har jag planerat och jag har ju småstartat lite, eller om man ska kalla det förbättra framförgåendet? Jag har dock klurat på hur jag ska samanfoga momentet och flytta mig längre bak i sakta delen utan att ha satt ihop momentet... Men, så i natt drömde jag om det!! Nu vet jag precis hur jag ska göra!!! Tanken är ju att använda en target (badrumsmatta) som hon ska springa ut till och jag ska alltid försöka ha den på 13-15m avstånd. Lätt som en plätt ;-). Och i natt kom jag på, att bara jag får henne att bjuda långsamma starter från stillastående i kopplet så vill jag ju öka avståndet mellan oss, helst till 15m... så, om jag då ställer henne på badrumsmattan och förflyttar mig själv bakåt ca 15m och sen klickar långsamma starter och långsamt gående därifrån... och då borde det ju bli rätt lätt att sätta ihop momentet sen?? Hängde ni med?? Drömmar är bra!!

När jag nyss tvingade ut mig på en ynklig promenad, eller snarare nödvändig rastning av hundar så tog jag också in 2 tjäderfötter så Bira blev helsnurrig där nere, ha ha... tänkte använda dem i sitta kvar träningen som strax ska genomföras! och jag ska filma... hi hi... vi får se hur det går!

Jag skulle träna o filma igår. Efter maten så var jag bara tvungen att lägga mig en stund... kl 18 somnade jag, kl 19 kom Jennifer och frågade om jag inte skulle träna... Nej sa jag och bad henne väcka mig en halvtimme senare... Då klev jag upp, rastade & matade vännerna för kvällen och gick o la mig och sov igen. Och var dessutom lagomt glad på Bira som började pipa 7.30 i morse... hrm... Jag har något riktigt skit i kroppen, men det verkar inte vilja bryta ut, så det är väl bara att bita ihop och försöka gå på som vanligt?? Det som känns mest oroande är att det igår började pirra i min högra fot, den har annars varit bra väääldigt länge nu och det kan vara ett tecken på att en förkylning (eller liknande) är på väg in. Eller så visar den bara att jag mår dåligt ändå just nu.... Jag tycker verkligen att det är jobbigt att min lillebror gjort sig illa och jag satt här om dagen och idiotförklarade läkarna som inte prioriterade rätt... de måste ju också förstå att han är viktigast!!!

Kanske blir det ett inlägg till om dagens träning! hej hopp i snövädret! (kunde det inte vara sol då i alla fall när jag för en gångsskull är ledig och om det ändå skulle vara så kallt som det var i morse!?!)

Inga kommentarer: