torsdag 17 juni 2010

Bilder



En bild säger mer än tusen ord säger man... så jag bjussar på lite bilder från Säs och här ser ni också Biras svar på vad som faktiskt är viktigast i livet... och det är varken röntgen eller utställning kan jag skvallra =).
Den första bilden jag bjussar på är dock på mitt alldeles egna jordgubbsland =)... Vackert va!? Nu fattas bara lite städning runtomkring, mer vattning än vad vattenspridaren i toppen kan erbjuda, sen är det bara att invänta de ljuvligt goda bären... Gissa om jag sågat mig öm... hi hi...
Bilderna kommer i totalt galen ordning, men det bjussar jag på ;-)





-Lizza har snott Jennifers tyg-groda och den är väääldigt rolig =)








- Kom och ta den om du törs, sa Lizza-liten...


- Två starka krafter i närkamp =). Jag gillar Biras tass-stil...


-Var är du... sa liten...


-Jag ska hitta dig...










-Ok husse, ro hit godisen då... Spana in Biras myggbitna öga! stackarn...


Jennifer hade en gång en hopp-boll... nej då, den finns faktiskt kvar! En konstig boll sa Bira!


-Ha ha, för du kan inte komma ut....


-Ett stycke fotbollsdödare... och en livräddare...

-Ta mig om du kan....

-Och så här fort kan jag springa runt huset... Kan du?? Nähä...

Tre svarta fångar...

Och lite mer träning... de börjar få till det nu ska ni veta!




Gillar nya hagen! Nu kan de ju i alla fall "blöta" tassarna... och gräva en fallgrop för matten... ;-)


En hel hög med blommor, har ni sett den vackraste vita i mitten??

Passa på, för hon kan vara lite svår att fånga på bild ;-)

Eller så får man bara rumpen på henne... =D


Så var det det här med vad som är bäst med Säs...


Ser ni skallet??


-Hallå där snygging, ska vi leka??

-Fast din matte har ju köttbullar i fickan, så... ;-) Bira & Lillis, (se hundsport nr 6 2010, sid 68 ;-) och om jag inte har helt fel även SEV-10...)

Invigning av nya hagen...


Alpklematis i morgondagg...


Världens bästa blomma!! Utan blommor inga bär... Hjortronblomma och där fanns flera, mums!

Och så några ord då tillsist! Fick häromdagen tidningen Klumpisen och där fanns en hel del att dra på munnan åt... Biras pappa har varit utlånad till australien ett tag... han som lånade honom sa att det var den ljudligaste clumbern han varit med om... utom möjligen Knotts morfar/farfar... hmmmm... går det i arv måntro ;-). Och en vers... hi hi... jycken knycker en handduk i högen, givetvis den nedersta... bär ut skor, osv...
Och där fanns också lite statistik från 2009... 14 röntgade clumbers, 3 st med A på höfterna och ni förstår ännu mer vad vi jublar för =)...
Jag tränar vidare, just nu rätt lugnt, har ved, jordgubbar, tvätt och hundgaller som ska målas att tänka på. Hoppas det blir i kväll när Johan har kurs... men, jag vet hur det kommer sluta... =(... Måste ta mig i kragen nu!! Jo!! Har jag sagt att Johan och Bira utvecklas enormt tillsammans nu?? Det är häftigt att se och jaaa... ;-)
Hej hopp! Dax för veden...

1 kommentar:

Liza sa...

Det verkar verkligen vara ett underbart ställe erat Säs :) och sen...Guds gåva till hundägarna...KOMPOSTGALLER! ;D Vad gjorde vi utan dessa?!
Ja med den statistiken kan jag förstå att ni är glada. Härligt att Bira "gick igenom" :D
Kramar