måndag 3 december 2018

huvudet ner och fötterna upp...

... tänk att det ska vara den här fördelningen!? 5 dagar jobb och två dagar ledigt... idiotiskt! Det borde vara tvärt om, eller iallafall jämnare fördelat... ha ha ha... men man behöver kanske 5 dagar vardag för återhämtning...


Det har oavsett varit en otroligt trevlig helg! Jag har fått ligga kvar i sängen och dragit mig, tittat på lite skidåkning och umgåtts med mina barn...
På lördagen så blev det pepparkakshusbygge, men Lotta och Jennifer skötte det rätt snyggt själva :-), jag gräddade delarna och gjorde inte så mycket annat... det blev lite adventslysen som fick komma upp... OCH jag fick ju världens bästa idé...Jennifers Johan kunde ju byta styrled på min bil medan vi bakade... och Johan var och fixade sin bil... Tror ni den passade!?? Så här är det jämt åt mig!! Jag beställer delar och sen är det fel... SKIT!! Nu har jag sån tur så Johan ska hit igen om två veckor... men då börjar det krisa med tid för besiktning... Johan och Johan fick iallafall uppdraget att beställa en ny styrled åt mig! Hoppas det blir rätt nu då... om man slår in regnumret så borde man väl inte få tre olika alternativ!??
  Sen var det ju middag på klubben... Supertrevligt och gott! Vi borde träffas oftare och umgås så här... vi var kanske 17 pers... rätt lagom :-).
Vi stannade längre än vanligt och liftade sen hem...


På söndagen så tog jag ut Allis och körde lite fältsök... alltså... jag vill ha mer fart, men det kommer antagligen om vi kommer där det finns viltdoft. Lydnad... ja, det var inte en katastrof... Annars... ja, det hade varit smart om jag hade gjort detta tidigare, alltså tidigare under hösten så man hade hunnit ut fler vändor innan snön, ha ha ha... jag har liksom spanat på platsen sen i somras... igår var jag ut, nu snöar det, ha ha ha...


Sen satte jag och Jennifer upp utebelysningen i granen i backen. Tidigare har där varit tre granar...  och det har varit tjockt och fluffigt. Nu var det bara en kvar... skitful, gles och tunn... men efter lite diskussioner och funderande så kom vi fram till att det var det bästa stället ändå. Hoppas det kommer snö i vinter så man inte ser hur den ser ut...
 Eftersom den ensamma granen var så klen så blev det mer omständigt än vanligt att ställa upp stegarna, vi fick kila ihop dem så min stege bar upp Jennifers stege, sen blev det lite balanserande innan allt kom dit det skulle, men jag tror det blev rätt bra...

Sen blev det lunch/middag på gammelgården :-). Gröt, tunnbröd och skinka... mmmm.... så underbart gott! Johan beställde tunnbröd av "tanterna" och ville ha två paket om det blev något över... nu hann han åka, fick bara ett paket med sig (som en vann på lotteri), men jag har stoppat två i frysen och så fick jag lite tunnbröd också :-). Perfekt!


Ja, sen var det typ kväll och läggdags, ha ha ha...


Idag är det måndag och jag ska in på klubben och träna! Hoppas det blir någon mer och kaaanske kanske kan vi vara inne nu... eller så blir det efter mötet på tisdag.


Hej hopp!



Inga kommentarer: