fredag 7 december 2018

freeeeedag....

Tjoho! Snart helg!! Men... nog för att det är skönt att veckodagarna rullar på, men tiden kan väl stå stilla en liten stund?? Man hinner liksom inte med...


I tisdags började jag springa, men benen var gräsligt tunga och jag bangade på det efter kanske 2 km... jag kände dessutom av benhinnorna och tanken är ju inte att jag ska gå under.
 Till saken hör att jag fick skotta i måndags för att komma hem, skotta i tisdags... nu blev tisdagsskottet efter löpning/promenaden, men då kände jag hur det tagit. Skönt att det var skottningen som satt sig i kroppen och inget annat!
Men hallå!?? Tänker många nu... hur mycket snö har Marie fått!? Nä, det kom inte mycket, löjligt lite faktiskt!! Men, det var sörlänningssnö och allt bara sög fast däcken och så spann det en massa, jag fick ingen fart och då kommer man inte upp för backen, så är det bara!
Lite snö, men tung... det var mest vatten...
Sen frös det på och då har allt gått lätt :-).


Onsdag tog jag en vilodag, ja från promenerandet... jag städade upp i vardagsrummet och hittade min diskbänk... och sen var vi till Sveg och tränade lite.


Allt gick inte så jättebra... Stoppsignalen var bra och inkallningen fungerar superbra! Sen dirigeringen och linjerna var inte så bra, hon sprang mer dit hon tyckte än dit hon skulle... och jag förstår inte riktigt varför, om det var för att Dino var rakt ut (längre bort) som hon inte ville springa ut, eller om det var något annat som spökade...
Men, jag är rätt nöjd ändå :-)


Idag gör jag ett nytt försök att springa, men sen blir det nog slött i helgen... kanske lite träning på söndag... om jag inte ska skotta snö då, ha haha...


Hej hopp!

Inga kommentarer: