onsdag 1 augusti 2018

Har jag sagt det??

Att jag har en helt fantastisk liten underbar hund??
Hon är riktigt riktigt duktig och det känns som att hon gör allt jag vill och hon gör alltid sitt bästa!!


Och det har ni aldrig hört förut!??
Tänk vad enkelt det blir när man får en enkel hund... man kan ju undra varför jag inte tränar henne mer... borde väl ta tag i det ;-) eller så fortsätter vi med sakta men säkert och med det viktigaste målet att ha roligt på vägen!


Ok, vad nu!? Ja, ni som följer mig på instagram vet vilken enorm utveckling hon gjort i sommar med vattenarbetet!
Igår testade vi en ny plats att bada på, men plats utan strand och där det är en liten liten kant för att komma i OCH det var inga problem... Hon klev i och gick bara rakt ut... Så underbart!! Och efter några skick kom det mer fart...
 Vi flyttade sedan en liten bit och här var det kanske 5-10 meter slänt ner till en liten kant ner till vattnet. Jag slängde, blundade och höll tummarna... Och Japp! Hon klev rakt i och simmade ut!! Så kul!!


Nu ska jag hålla i detta och se om jag kan hitta ett norskt jaktprov i höst... :-). Hade nybörjarvattnet funnits kvar i Sverige så hade jag helt klart kört på det nu, men... vass!? Ett av de prov jag sett var riktigt svårt... och det tror jag inte hon fixar än... Eller är det någon som har tips?


Hej hopp (i vattnet!)!

Inga kommentarer: