tisdag 15 maj 2018

en riktigt bra idé!

.... eller inte... ha ha ha...


Igår funderade jag rätt länge på det här... men jag börjar klättra på väggarna, Allis klättrar på väggarna och det är ÄCKLIGT varmt ute! Jag tycker verkligen inte om det här...
Så, trots hockey VM med sena matcher så beslutade jag mig för att kliva upp och gå på långpromenad i morse... Vilket då kanske inte var så smart...


I söndags så kom jag hem från Säs vid 19 och jag hade då en kärra med ved att lasta av och det var lite måste över det eftersom jag på något sätt måste vända kärran uppe på min gård och där är rätt trångt och eh... sist gick det inte så bra och jag hade då en halvlastad lättare kärra (sabbade bromsarna).
 Nu ska jag inte gnälla för jag fick bra hjälp av Jennifer och hennes Johan. Johan lastade skottkärran, Jennifer körde upp för backen och jag travade... Inne var det en katastrof efter helgen (jag förstår inte riktigt vad de pysslat med) och jag fick röja upp innan jag kunde ta in hundarna och äta middag...Sen fick jag se slutet på tredje perioden! Jag drömmer om att se en hel match!! Ha ha ha....
 På natten sen fick jag gå ut 2 gånger med Cider... hon är nästan gratis nu... och jag fattar inte det heller, för hon är ju inte lös i magen... möjligen då att allt hon ätit i stugan i helgen kommer efter... och så hade hon inte riktigt tid att göra ifrån sig på kvällspromenaden, vi måste kanske gå längre...
  Igår var jag till stan och det årliga läkarbesöket. Allt verkade ok och det är ju bra. Jag ska fortsätta med den medicin som jag får nu, men i en lägre dos, som förhoppningsvis inte påverkar imunförsvaret lika starkt som dosen jag har nu... ha ha ha... så nu lär jag väl bli sjuk också...
Tack och lov ingen tidig tid utan jag fick sova lite längre...
Jag kom hem från måndagsträningen på klubben vid 20 och tände då grillen... men det blev bara en grillad macka... gott som bara den!!


Det är för varmt för att sova riktigt, det är för ljust för att kunna somna som man ska... bläää...  och kl 23.30 så fick jag gå ut med Cider... sen sov hon, annars hade jag nog ställt om klockan... Klev upp vid 4 och knatade ut i skogen! Och det blev vårens första tur på "min" stig... kängor behövs en stund till, men jag hoppas det torkar upp snart. Skulle haft lite singel och kört på på ett ställe... men jag tror inte jag orkar köra dit med skottkärra... ha ha ha... möjligen att det går att lösa med 4-hjuling, men tveksamt...


Ikväll är dethockey igen ;-), kanske måste jag sova middag först...


Hej hopp!

Inga kommentarer: