torsdag 17 september 2015

oj då...

... det blir visst väldigt dåligt uppdaterat här :-).

Allt rullar på, man kan väl säga att jag inte behöver fundera på vad jag ska göra under min lediga tid, den liksom fyller sig själv och jag skulle göra rätt mycket nu för att få sova några timmar extra :-). Men då jag vet att jag har en förkylning som ligger och lurar så kan jag lika gärna invänta den!

En normal vecka ser ut så här:
Måndag -kurs med Allis
Tisdag - jag håller vardagslydnadskurs
Onsdag -ridskola i Älvdalen
Torsdag - träningstävling/tävling
Fredag - just nu förberedelse tävling/utställning
Helg - utställningar/tävlingar

och sen har det blivit så att jag de kvällar jag på ett eller annat sätt kursat så har jag försökt hjälpa Cecilia och Liza... De lägger ner rätt många timmar så här inför en utställning... och där kliver jag in och rör om och ställer till det precis när de börjar bli så där lagomt trötta i hjärnan ;-).

Allis, hon är den mest fantastiska hund ni kan tänka er! Kanske är hon lite för mycket på och lättstressad, men sååå rolig!! Vi tränar på lite... sitt, ligg, nosduttar, sitt i bilen tills jag säger hon får kliva ur, tramp på musmatta, sitta fot, gå fot, inkallning. Sen skulle jag behöva lägga en massa energi på hälsa med 4 tassar på jorden, eller sitta stilla när någon kommer fram och passivitet på tex filt. Kanske orkar jag ta tag i allt när september är över... eller oktober...

Cider är inte mer på jorden, men mer i det blå... gullehunden! Sen är hon lättlärd som bara den. Vi tränar för fullt på lydnadsklass ett och tycker att hon utvecklats en del de sista veckorna. Hon sitter inte längre kvar när jag säger fot och går, tex... ha ha ha... sen säger jag inte att hon går fot iväg ;-). Platsen är väldigt svår att träna. Det har kryllat av knott och jag hinner knappt lägga henne så är hon svart och det känns inte så rätt att lägga henne då :-(. Och så har jag för bråttom... jag borde lägga henne kortare stunder och belöna, korta avstånd och bygga upp en bättre grund. Men jag är så j-la korkad och stressad... :-D. Stackars Cider...

Lizza och Bira löper båda två och har dels därför men också för att min tid inte räcker till, fått stå tillbaka... stackarna... inte ens långpromenader då jag inte fixar att kliva upp på morgonen när jag inte kommit hem fören 10 på kvällen... Ska försöka ta tag i det bara utställningen har varit. Jag är lite sugen på att starta dem på en rally till ;-)

Ja, sen har det ju varit älgjakt också och mer ska det bli... helst skulle jag vilja sätta mig på en stubbe i skogen HELT ENSAM under en längre period just nu, men... kanske det blir när temperaturen slagit om till -30 ;-)

Hej hopp i blåbärsskogen (jag har faktiskt hunnit plocka lite bär också :-) )

Inga kommentarer: