torsdag 23 juli 2015

oj...

... verkar ha kommit in en del kod i mitt förra inlägg. Måste blivit när jag klippte ut det från en blogg och klistrade in det på rätt ställe. Ska se om jag orkar fixa det någon dag ;-). Annars får ni gissa vad jag skrivit, ha ha ha...

I tisdags så blev det promenad och sen tog jag fram balansdisken + pilatesboll och tränade hundar. Vill muskla både Cider och Bira just nu + öka Ciders självförtroende. Och då är väl detta toppen! Och för ovanlighetensskull så får Cider glänsa! Jösses vad duktig hon är! Och tuff... Vi lekte och grejsade och hur det var så kunde hon stå på disken med baktassarna och bollen med fram!! Trodde jag var möjligt om typ ett halvår... möjligen... Sen, när vi tog en paus, så lyckades hon komma upp med alla fyra tassarna på disken... Söt Cider :-D. Nu blir det inte en bra hållning, men det är väl början till sitt på den :-).
  Bira, hon är lite för burdus för sitt eget bästa... det är liksom rally upp och slänga sig än hit och än dit. Inte direkt skadeförebyggande och kanske behöver jag en sele så jag kan hejda henne lite. Galenpanna! Hon har lite svårare för övningarna, mest för att hon är för på... för feg är hon inte...

Jennifer tog sen Lizza... ha ha ha... näst roligast i flocken! Och klart fegast! Men, hon var uppe både på boll och disk, men inte samtidigt... och hon hade mer en liggande -fastklamrande stil på bollen... he he he... och så Siri då... vi låg nästan dubbelvikt på golvet Jennifer och jag... ha ha ha... men KUL hade hon!! Hon trodde att man skulle ta disken och krafsa/skjuta in disken under magen på sig själv, så fort som möjligt och sen backa och göra så igen i en rätt hög fart... Hon fick också prova bollen, men det var inte lika kul och hon trodde mest hon skulle hoppa på Jennifer.
 
Givetvis smet också Allis in till disken och hon klättrade lite på den. Och vill hon leka så tycker jag det är ok. Bra att ha en positiv inställning till det blir dax att träna ;-). Allis fick istället gå upp på en matkopp (upp och ner) och träna på att snurra med baktassarna. Tror vi fick till det rätt bra tillslut, utan att hon gick ner med framtassarna :-). Ska köra lite mer av detta och bygga en bra position. Se om jag kan fixa en plattform i mindre storlek också!

Tiden går just nu lite för fort för mig... Igår var det onsdag och då begav jag mig ut i skogen och spårade. Lite oväntat resultat på Lizza och Bira. Visst kom Lizza av sig lite, men jag såg när, hon missade några pinnar, men plockade fler... det var varmt och soligt och spåret hade legat 1½ timme och var 1300m långt! Jag är riktigt nöjd med hennes arbete!
 Bira snurrade en del, hon missade flera apporter, GPSen strulade när jag skulle se spåret... Större nogrannhet och fler apporter vill jag ha! Ska se om jag kan ge er en bild av spåret här en dag :-). Mer spår behövs!!

Allis fick 2 kortare... de hade också legat ca 1½ timme, men här finns liksom inga förväntningar... När vi gick till spårstart så jobbade hon runt en del. Snurrade, bakspårade osv. Antagligen lite väl hög förväntan och då är det svårt att fokusera framåt :-D. Hon spårar bra, då hon har rätt hög fart så är det lätt att hon kommer av spåret, men det känns som att hon snabbt rättar in sig igen. Börjar bli dax för sele känns det som... undra om hon kan ha den jag har liggande... Hur som, hon spårar i 4-språng!! Hallå... hon har gått kanske 5-6-7 spår totalt och den lilla pluttan flyger fram i skogen, ha ha ha... Jag ska också ta tag i markering av föremål (liggmarkering) med mina små damer, för det vill jag ha i spåret. Ska se om vi får någon dag med dåligt väder ;-) så vi kan träna lite inomhus, ha ha ha...

Cider fick denna gången ett spår, men lite längre... drygt 100m och med sväng. Hon är duktig Cider. Lugnt och fint och noga som få! Svängen gick bara fint och jag hade inte väntat mig annat heller. Ska bli kul att se vad hon utvecklas till i spåret!

Sen hade jag tänkt mig en promenad på Sveg med Allis som behöver träna på att gå i koppel... men då tipsade Liza mig om att det var ringträning på klubben. Så... vi åkte dit... Jennifer följde också med, med Cider. Behöver få lite tips på hur vi kan få henne att se gladare ut :-). Jennifer fick en del tips och jag andra, vad gäller Cider alltså... Och sen, när man står där med någon som kan, så kommer man ju på saker själv också... ha ha ha...
Allis då... *gapskratt* tur hon inte ska ställas i Svenstavik!! Hon kan inte stå och just nu har hon bara en enda gångart... just det, fyrsprång... men hon fick hanteras lite av en främmande person och det är inga problem, hon viftar mest på hela kroppen. Gofis! Men, jag ska ta tag i det och träna både stå och trav. Men, faktiskt så kunde hon trava lite på slutet, när hon började bli trött... ha ha... Tror hon är rätt fin ändå... Jo, sen Lina, som var snäll och höll i denna ringträning. Hon trodde först att Cider och Allis var kullsyskon och sen blev hon rätt chockad när jag sa att det skiljer 8 månader mellan dem... Men det är väl så, att de i Ciders ålder börjar bli "klar" och i Allis ålder har gjort det värsta rycket... kanske... sen blir nog Allis lite grövre än Cider.

Idag regnar det för ovanlighetens skull... jag tänkte ta mig och träna lite spaniel... blir nog lite skogslydnad, men skulle ha jobbat lite vatten också. Får se hur jag delar upp det... Kanske skiter jag i allt och lägger mig och sover istället, för det behöver jag mest av allt!

Hej hopp!

Inga kommentarer: