fredag 18 oktober 2013

Inget hundigt!!

Idag är jag arg, riktigt arg!!! Och jag bara måste få skriva av mig någonstans!! Nu har jag visserligen varit i skogen och vandrat ett par timmar och då rann det mesta av, fast jag kunde väl ändå fått se en älg!!!?? Då hade jag kanske varit lite glad också...

En riktig toppendag!! I morse när jag kom på jobbet så frågade jag om jag kunde få kompa en halvtimme då jag skulle in med bilden på volvo och hade fått tid 20 min innan jag slutade. Men, det kunde jag inte... och då blev jag inte speciellt glad... Eftersom jag inte sitter och plockar samtal så kunde jag ha fått frågan om jag skulle hinna mina ärenden om jag gick en halvtimme tidigare eftersom vi har rätt mycket att göra, men icke... tack för den! Jag har god lust att ringa dem på måndag och säga att jag inte kan komma för jag har körförbud på bilen... Jag menar, 30 min...??

Och jag lovar att jag ångrade att jag inte tackade ja till att åka till Bräcke och leta efter den försvunna mannen!! Bara sagt, ok ingen komp, men jag är inkallad nu, bye bye... men jag trodde verkligen min bil skulle ta sig in!

Jo och sen igår så hörde jag mina kollegor diskutera julledighet och att de skulle ta sem de röda dagarna... hmmm... har jag missat något?? Så, jag mailade och frågade. Jo, tar vi inte sem så jobbar vi de röda dagarna. Infon som jag fick innan jag sökte denna nya tjänsten var att den var måndag-fredag 8-17 och då var jag så korkad att jag trodde att vi inte jobbade helgdagar, men så är alltså inte fallet och om då ingen kompar ut mig och alla helgdagar ligger på en vardag så jobbar jag som vanligt då, både jul och nyår... inget jag räknat med eller planerat, och min sem är ju planerad efter att jag skulle vart ledig ändå, så jag har nog inte dagar... Sen, visst vi får ju komptimmar för det vi jobbar helg, men när ska jag använda dem?? Får ju inte ens den halvtimme jag verkligen behöver känns det som :-(.

Kul va!?? Och dessutom har jag fått på tok för lite sömn denna vecka. Blev rätt sent i onsdags efter ridskolan och sen igår var vi ut på Ronny Eriksson och det blev sent igen och det orkar jag inte riktigt med... behöver sova ikapp nu! Så, kl 21.00 en fredagkväll och jag går och knyter mig och ska drömma sött om de OTROLIGT vackra och närgångna (0,5m ca) lavskrikorna som satt vid mitt huvud och kvittrade, domherren som satte sig i en liten björk vid sidan av vägen och visslade, tjädrarna som lyfte i skogen med dunder och brak och de lite smidigare orrarna och inte att förglömma, isen, frosten, myren, skogen, spåren och en fantastisk solnedgång!!

Hej hopp!!

Inga kommentarer: